آموزش 0 تا 100 کار با پمپ خلاء یا پمپ وکیوم

تصویر با عنوان استفاده از پمپ خلاء مرحله 1

پمپ وکیوم

 

کار با پمپ وکیوم بخش رایج تعمیرات تهویه مطبوع است. از پمپ خلاء ها برای تخلیه کولرگازی استفاده می شود، فرآیندی که در آن هوا و رطوبت را قبل از آزمایش، تعمیر و شارژ مجدد از سیستم مبرد خارج می کنند. به طور کلی، بهترین کار این است که توسط یک متخصص HVAC انجام شود. اگر به دنبال انجام تعمیرات ساده در خانه هستید، یادگیری استفاده از پمپ خلاء می تواند بسیار مفید باشد.

راه اندازی پمپ وکیوم

تصویر با عنوان استفاده از پمپ خلاء مرحله 1

پمپ را با روغن خلاء پر کنید. قبل از استفاده از پمپ وکیوم خود، مطمئن شوید که پر از روغن پمپ خلاء تمیز است. درپوش پرکننده روغن را که معمولاً در بالای پمپ قرار دارد باز کنید و به لبه داخلی دهانه برای یافتن خط پرکننده نگاه کنید. دهانه را با روغن پر کنید تا به آن خط برسد. سپس درپوش پرکننده روغن را تعویض کنید.


  • مطمئن شوید که فقط از روغن مخصوص پمپ های خلاء استفاده کنید. استفاده از روغن های مکانیکی دیگر می تواند بر کیفیت و عملکرد پمپ خلاء شما تأثیر بگذارد.باز کردن دریچه های منیفولد

دریچه های منیفولد خود را باز کنید. هنگامی که گیج های خود را در جای خود قرار دادید، باید از شیرهایی در سیستم کولرگازی خود استفاده کنید که درگاه سرویس به خطوط مبرد را باز و بسته می کند. با بسته بودن دریچه‌ها، گیج‌های شما باید فشار کمی داشته باشند یا اصلاً خوانش نداشته باشند.

کشیدن خلاء

نحوه روشن کردن دستگاه

پمپ وکیوم خود را راه اندازی کنید پس از اینکه مطمئن شدید همه چیز به طور ایمن وصل شده است، از دستگاه سوئیچ پمپ خلاء خود برای روشن کردن آن استفاده کنید. هنگامی که جارو برقی روشن می شود، باید بتوانید صدای در حال اجرا را بشنوید.
  • اگر می خواهید پمپ را در هوای سرد راه اندازی کنید، دریچه های ورودی را باز کنید تا پمپ به سرعت کارکرد عادی برسد. سپس، دوباره آن را ببندید.

شیر گیج جانبی را باز کنید. هنگامی که پمپ وکیوم شما روشن شد، باید دریچه های گیج را که در کناره هر گیج قرار دارند باز کنید. این اجازه می دهد تا خلاء شروع به بیرون کشیدن هوا از سیستم کند.

  • اگر مطمئن نیستید که برای باز کردن سوپاپ‌ها باید به چه سمتی بچرخانید، دفترچه راهنمای همراه گیج یا پمپ وکیوم را بررسی کنید.

 

زمان مورد نیاز تخلیه گاز

اجازه دهید پمپ وکیوم به مدت 15-30 دقیقه کار کند. اجازه دهید پمپ وکیوم شما حداقل 15 دقیقه و حداکثر 30 دقیقه با سرعت کامل کار کند تا هوا به طور کامل از کولرگازی شما خارج شود. مدت زمان دقیقی که برای کارکرد پمپ وکیوم نیاز دارید بر اساس توصیه‌های سازنده متفاوت است، بنابراین هر دفترچه راهنمای عملیاتی را برای کولرگازی و پمپ خلاء خود بررسی کنید.

  • به طور کلی، شما می خواهید اجازه دهید خلاء شما حداقل به اندازه کافی کار کند تا اندازه گیری کمتر از 1000 میکرون باشد. اگر می توانید سعی کنید آن را به 500 میکرون برسانید.

بستن پمپ وکیوم

شیر سمت پایین را ببندید و اجازه دهید پمپ وکیوم به مدت 15 دقیقه بماند. پس از اینکه اجازه دادید پمپ وکیوم برای مدت زمان کافی کار کند، دریچه ای را که به گیج سمت پایین متصل می شود ببندید. بگذارید پمپ شما 15 دقیقه خلاء را نگه دارد.

  • اگر قادر به نگه داشتن آن برای مدت طولانی نیست، احتمالاً نشتی دارید و ممکن است نیاز به تعویض اجزای پمپ خلاء خود داشته باشید.

 

نحوه خاموش کردن دستگاه

پمپ خلاء را خاموش کنید. هنگامی که از مدت زمانی که سیستم خود خلاء را نگه داشته راضی هستید، پمپ را با استفاده از همان مکانیزم کلیدی که برای روشن کردن آن استفاده کردید، خاموش کنید. قبل از اینکه سیستم را جدا کنید، اجازه دهید پمپ وکیوم شما کاملاً جدا شود.

پمپ وکیوم خود را جدا کنید. هنگامی که پمپ وکیوم شما کاملاً جدا شد، می توانید شلنگ منتهی به پمپ را جدا کنید. کولرگازی شما باید در این نقطه کاملاً تخلیه شود و آماده شارژ یا تعمیر باشد.


این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 4 / 5. تعداد رای: 3

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه