راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی

کولرهای گازی اسپلیت

راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی : در یک روز گرم تابستانی، هیچ چیز بهتر از یک تهویه مطبوع و هوای خنک در داخل خانه نیست. با کولرهای گازی و فناوری های جدید آن، هوای داخل خانه را می توان روز به روز مطبوع تر کرد. جدیدترین کولرهای گازی دارای نمایشگرهای دیجیتال، تایمر، کنترل از راه دور و حتی فن های “هوشمند” هستند که به طور خودکار دمای دلخواه شما را در داخل خانه حفظ می کنند. همچنین نسبت به کولرهای گازی قدیمی‌تر، کم سر و صداتر و کم مصرف‌تر هستند و نصب و نگهداری آن‌ها به مراتب آسان‌تر است. بنابراین اگر در تابستان امسال به دنبال بهره مندی از این فناوری‌ها هستید؛ خواندن این راهنمای خرید کولر گازی در تاسیس پلاس میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. در این مقاله انواع مختلف کولر گازی و ویژگی‌های هرکدام بر اساس نیازهای شما بررسی شده و در آخر به برندهای موجود در ایران پرداخته خواهد شد. همچنین شما میتوانید با خواندن مقاله کولر آبی یا کولرگازی انتخاب مناسب تری بین کولر آبی یا گازی داشته باشید و با بررسی مقاله کولرگازی: انواع ، معایب و مزایا با مزایا و معایب این نوع کولر آشنا شوید.

راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی

انواع کولرهای گازی

اولین قدم راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی برای خانه خود، این است که با انواع کولرهای گازی آشنا شوید و تصمیم بگیرید که کدام نوع از کولر گازی برای شما بیشتر مناسب است.

هر نوع کولر گازی برای فضای خاصی طراحی شده و هدف خاصی را برآورده می کند. انواع مختلف کولرهای گازی  به شرح زیر است:

  • مینی اسپلیت
  • داکت اسپلیت
  • اسپلیت دیواری
  • کولر گازی پنجره ای
  • کولر گازی پرتابل
  • اسپلیت ایستاده

اسپلیت

 

راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی

کولرهای گازی اسپلیت دو بخش دارند: یک واحد داخلی و یک واحد خارجی که توسط لوله های حاوی گاز مبرد به هم متصل می شوند. این مدل رایج ترین نوع کولرگازی در ایران هستند و برای یک اتاق یا فضای باز تا حدود 60 متر مربع مناسب هستند. این مدل هم به صورت دیواری و هم به صورت زمینی موجود است.

داکت اسپلیت

کولرهای گازی داکت اسپلیت - راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی

کولرهای گازی داکت اسپلیت دارای یک واحد مرکزی هستند که معمولاً دور از دید در پشت بام شما قرار دارد و توسط مجاری هوا به خروجی های هوا و سنسورهای هر اتاق متصل است. تهویه مطبوع کانالی برای سرمایش و گرمایش کل خانه خوب است.

کولرهای گازی پنجره‌ای

 

کولرهای گازی پنجره‌ای

این مدل در یک پنجره یا از طریق یک دیوار خارجی نصب میشود. و  برای اتاق ها و مناطق با پلان باز تا 50 متر مربع خوب هستند. مدل های کوچکتر آن را می توان به یک نقطه برق معمولی وصل کرد در حالی که واحدهای بزرگتر آن ممکن است به سیم کشی اضافی نیاز داشته باشند. آنها کاملاً به اندازه سیستم های اسپلیت کارآمد یا مؤثر نیستند، اما در مواقعی که امکان تهیه مدل های اسپلیت را ندارید؛ میتوانید با قیمت ارزانتر  و معقول تری این مدل را انتخاب کنید.

مقایسه کولرگازی اسپلیت با مدل پنجره‌ای

 

کولرگازی اسپلیت کولرگازی پنجره ای ویژگی‌ها
نسبتا کمتر متوسط تا زیاد مصرف انرژی
گران تر ارزان تر قیمت
خنک کنندگی بهتر محدود خنک کنندگی
نسبتا بدون صدا پر سر و صداتر سر و صدا
سخت آسان نصب

انتخاب سایز و ظرفیت مناسب کولرگازی

 

در ادامه راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی شما را در زمینه انتخاب ظرفیت (اندازه) یا سایز کولر گازی مناسب شما راهنمایی می کنیم. وقتی در مورد ظرفیت خنک کنندگی کولر گازی صحبت می کنیم، منظور میزان مساحتی است که یک کولر گازی می تواند به طور موثر خنک کند. اندازه مناسب هر نوع کولر گازی با توجه به محل خنک شدن بسیار مهم است. این نه تنها برای دستیابی به یک محیط راحت بلکه برای کاهش هزینه های انرژی شما است.

اما ابتدا باید بدانیم که چگونه ظرفیت سرمایش کولر گازی اندازه گیری می شود. ظرفیت خنک کننده بر حسب BTUh یا تن/تناژ بیان می شود. تناژ کل مقدار گرمایی است که یک دستگاه کولر گازی می تواند در عرض یک ساعت از خانه شما خارج کند.

جدول زیر ظرفیت مناسب برای کولر گازی مورد نظر شما را بر حسب متراژ اتاق شما بیان میکند.

متراژ اتاق ظرفیت سرمادهی بر حسب btu
تا 20 متر مربع 9000
بین 20 تا 30 متر مربع 12000
بین 30 تا 45 متر مربع 1800
بین 45 تا 60 متر مربع 24000
بین 60 تا 75 متر مربع 30000
بین 75تا 90 متر مربع 36000
بین 90 تا 120 متر مربع 48000

 شما باید قبل از خرید کولرگازی حتما محاسبات دقیق برای انتخاب ظرفیت کولر انتخابی انجام دهید، در غیر این صورت با این مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

  • مدل هایی از کولرگازی که نسبت به اندازه اتاق بسیار قوی و پرمصرف هستند ممکن است برای رساندن دمای اتاق به دمای مورد نظر، مکرراً چرخه های کوتاهی را اجرا کنند. این می تواند منجر به سرد یا گرم شدن اتاق، رطوبت زدایی ناکافی (یعنی خشک نشدن هوا به اندازه کافی، ایجاد احساس راحتی کمتری در اتاق)، افزایش مصرف برق و هزینه های جاری، و فرسودگی سیستم شود.
  • مدل‌هایی که نسبت به اندازه اتاق بسیار کم‌توان هستند؛ ممکن است مجبور باشند بیشتر با حداکثر خروجی کار کنند، که می‌تواند هوا را بیش از حد خشک کند و همچنین منجر به سایش بیش از حد شود.

نکته: مدلی با ظرفیت برابر یا کمی بیشتر برای اتاق انتخاب کنید.

چگونه یک محاسبه صحیح انجام دهیم؟

برخی از نصاب‌ها و ماشین‌حساب‌های آنلاین تنها با یک تحلیل ساده برای شما ظرفیت انتخاب می کنند؛ اما ممکن است ظرفیتی بزرگ‌تر از آنچه واقعاً نیاز دارید را توصیه کنند.

اما متغیرهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد؛ به عنوان مثال، یک اتاق عایق بندی شده با یک فضایی با پنجره هایی که دو جداره نیستند بسیار متفاوت است. یا به عنوان مثال میتوان گفت برای فضا یا خانه‌ای در جنوب کشور مانند بندرعباس یا کیش کولر با ظرفیت بیشتری نیاز است تا خانه یا محل کاری در اردبیل!

یک محاسبه مناسب تمام جزئیات اتاق را در نظر می گیرد. مانند:

  • اندازه اتاق (طول، عرض و ارتفاع).
  • نوع اتاق (اتاق نشیمن، اتاق نشیمن و آشپزخانه اوپن، اتاق خواب و غیره).
  • اندازه و جهت پنجره ها و درهای شیشه ای (یک پنجره بزرگ رو به شمال یا غرب می تواند گرمای زیادی را در تابستان وارد کند).
  • سایه و پرده روی پنجره ها.
  • عایق کاری کف، سقف و دیوارها.
  • آب و هوای محلی
  • محاسبه‌گرهای بار سرمایشی و گرمایشی

ویژگی های ضروری برای انتخاب کولرگازی مناسب

 

ویژگی های ضروری برای انتخاب کولرگازی مناسب

بعد از انتخاب نوع کولرگازی مورد نظر و انتخاب سایز در راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی ، نکات دیگری برای انتخاب کولر گازی وجود دارد که رعایت آن ها به شما کمک می‌کند در زمان و انرژی صرفه جویی کنید و کیفیت هوای خود را بهبود بخشید.

  • کلید صرفه جویی در انرژی: به طور معمول، فن کولر گازی به طور مداوم کار می کند، حتی زمانی که کمپرسور خاموش است. اما با یک کلید کم مصرف، وقتی ترموستات کمپرسور را خاموش می کند، فن ها خاموش می شوند و در هزینه شما صرفه جویی می شود.
  • چراغ “بررسی فیلتر”: یادآوری برای تمیز کردن یا تغییر فیلتر.
  • دریچه های نوسانی: یک موتور داخلی که به طور خودکار جریان هوای دستگاه را از یک طرف به طرف دیگر میفرستد و اتاق را به طور یکنواخت خنک می کند.
  • کنترل از راه دور: این گزینه مفید به شما امکان می دهد دما را از هر نقطه از اتاق تنظیم کنید. برای افزایش دما/ترموستات در نیمه شب که دمای بدن شما کاهش می یابد عالی است.
  • حالت خواب: دمای اتاق را در شب کمی افزایش می دهد تا از سرمای شبانه جلوگیری شود.
  • تایمر: به طور خودکار دستگاه را در زمان از پیش تعیین شده روشن یا خاموش می کند، زمانی که شما در اتاق حضور ندارید، اجازه می دهد اتاق قبل از ورود سرد یا گرم شود.
  • تهویه / اگزوز: اجازه می دهد هوای تازه از خارج به داخل اتاق گردش کند.
  • گارانتی سازنده: معمولاً بین یک تا دو سال برای قطعات و کارکرد سیستم است.

بهترین برندهای کولرگازی

در ادامه راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی، بهترین برندهای کولرگازی در بازار امروز برندهای مطرحی مانند: سامسونگ، ال جی و اجنرال هستند؛ اما متاسفانه با توجه به شرایط کنونی و تحریم‌های موجود در ایران موجود نیستند و برندهای دیگری جایگزین آن ها شده‌اند که بهترین های آن ها را در اینجا بررسی می‌کنیم.

برندهای ایرانی

بهترین برندهای ایرانی برای کولر گازی شامل موارد زیر است.

کولر گازی ایران رادیاتور

 

کولرهای گازی ایران رادیاتور - راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی

شرکت ایران رادیاتور از جمله برندهای ایرانی با 40 سال سابقه تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی و فولادی شوفاژ، پکیج‌های شوفاژ دیواری و زمینی، مشعل‌های گازسوز، گازوئیل‌سوز و دوگانه‌سوز، کولرهای گازی اسپلیت و داکت اسپلیت است.

کولر گازی کازوکی

 

کولر گازی کازوکی محصول جدید شرکت ایران رادیاتور - راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی

 

کولر گازی کازوکی محصول جدید شرکت ایران رادیاتور می باشد.

 این کولر با قابلیت سرمایش و گرمایش در ظرفیت های 9000 تا 30000 در فروشگاه تاسیس پلاس موجود می باشد.

کولر گازی جی پلاس 

 

کولر گازی جی پلاس ساخت شرکت گلدیران است

کولر گازی های جی پلاس  ساخته شرکت گلدیران است که بیش از سی سال سابقه تولید انواع لوازم برقی با کیفیت مطلوب را دارد و در سالهای اخیر برند موفق جی پلاس را خلق کرده و این برند به سرعت تبدیل به برندی محبوب شده. کولر گازی اسپلیت جی گلاس با قابلیت دوگانه سرمایشی/گرمایشی در انواع مدل های دیواری و ایستادهموجود است و توانسته جای خود را در بازار رقابتی سیستم های تهویه مطبوع بدست آورد. اسپلیت های این برند در دو نوع معمولی و اینورتر دار و با قدرت پرتاب باد بالا ساخته شده و با کیفیت قطعات مطلوب و گارانتی و خدمات پس از فروش گسترده ارائه می شوند. کمپرسور این محصولات از نوع روتاری هستند که هوشمند و کم صدا هستند و دارای 5 سال ضمانت شرکت گلدیران می باشد

کولر گازی پاکشوما

کولرهای گازی پاکشوما - راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی

شرکت تولیدی صنعتی پاکشوما که در سال ۱۳۵۴ تاسیس شد انواع محصولات تاسیساتی را تولید میکند که کولر گازی پاکشوما معروف ترین آن است. گروه پاکشوما مالکیت پیشرفته‌ترین خط تمام رباتیک یخچال‌وفریزر در خاورمیانه را دارد و به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده کولرگازی در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که گروه صنعتی پاکشوما در سال 1398 تصمیم می‌گیرد بخش تجارت کولرگازی خود را بهبود دهد؛ بنابراین بخش تهویه ‌مطبوع را راه می‌اندازد و درحال‌حاضر با سه برند بین‌المللی همکاری دارد. بخش تهویه‌مطبوع یک بخش تخصصی در کارخانه گروه پاکشوما است و با ظرفیتی بالغ بر 40 هزار مترمربع و ظرفیت تولید سالیانه بیش از 300 هزار دستگاه انواع کولرگازی فعالیت میکند.

برندهای خارجی موجود

کولر گازی گرین

 

کولرهای گازی گرین green - راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی

کارخانه تهویه مطبوع گرین ساخت کشور چین با ظرفیت تجاری رو به رشد و ظرفیت نوآوری، بیشترین پتانسیل رشد را در خرده فروشی لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی دارد. نوآوری های تکنولوژیکی و نیاز به جایگزینی یا ارتقای محصولات باعث افزایش تقاضا برای آن می شود. گرین برای فروش به طور خاص به عنوان یکی از دسته بندی هایی با بیشترین پتانسیل در لوازم الکترونیکی مصرفی دیده می شود.

کولر گازی هایسنس

 

کولر گازی هایسنس - راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی

برند هایسنس  از جمله برند هایی است که رتبه های بالایی را برای ظاهر بصری و قابلیت اطمینان خود دریافت کردند.این برند در زمینه تولید کولرگازی بسیار موفق بوده و مدلهای مختلف کولرگازی را با کیفیت مطلوب تولید کرده است.

کولر گازی گری   gree

کولر گازی گری Gree - راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی

gree یک تولید کننده عمده لوازم خانگی چینی است که دفتر مرکزی آن در Zhuhai، استان گوانگدونگ قرار دارد. این شرکت بزرگترین تولید کننده تهویه مطبوع مسکونی در جهان است؛ کولر گازی گری به دو شکل ارائه می شود: کولر گازی خانگی و کولر گازی تجاری.

برندهای بانه‌ای

علاوه بر برندهای ذکر شده، برندهای وارد شده از مرز و بانه هم موجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • جنرال:کولر گازی جنرال متعلق به شرکت Fujitsu General Limited ژاپن است. فوجیتسو جنرال واحدهای تهویه مطبوع مختلف و راه حل های کنترل رطوبت را تحت برندهای جنرال و فوجیتسو در بازارهای مختلف تولید و به بازار عرضه می کند.
  • جنرال مکس: کولر گازی جنرال مکس به طور هدفمند با در نظر گرفتن نیاز مصرف کنندگان طراحی شده است. این برند تلاش می کند با ارائه کولر گازی با کیفیت بالا زندگی را برای همه آسان تر و بهتر کند.
  • جنرال گلد: کولر گازی جنرال گلد در واقع یک نوع پمپ های حرارتی مستقل هستند. کولر گازی جنرال گلد یک کولر گازی قابل حمل است. خوشبختانه عمده فروشان بانه آنها را به یک انتخاب محبوب در بین خریداران تبدیل می کند.

کلام آخر

شاید در ابتدا انتخاب کولرگازی مناسب فرآیندی پیچیده به نطر برسد اما اکنون که ایده بهتری در مورد انواع مختلف کولر گازی، ظرفیت بندی آن ها و برندهای موجود در بازار پیدا کرده اید، امیدواریم به راحتی بتوانید با توجه به بودجه و نیازهای خود از یک کولر گازی، تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه چه سیستم تهویه مطبوع برای فضای زندگی شما مناسب تر است؛ بگیرید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 3 / 5. تعداد رای: 3

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه