راهنمای نصب کولرگازی قابل حمل (پرتابل)

راهنمای نصب کولرگازی قابل حمل (پرتابل)

دستگاه کولرگازی پرتابل که به دلیل نصب سریع و آسان جایگزین مناسبی برای سیستم های کولر گازی پنجره ای میباشند و میتوان حتی آنها را از محلی به محل دیگر متنقل کرد.

دستگاه های کولرگازی پرتابل که هدف آنها خنک سازی میباشد. باید در جایی قرار بگیرند که هوای گرم تولیدی در این فرآیند به خارج از اتاق منتقل گردد. در اینجا ما به شما آموزش میدهیم که چگونه دستگاه های کولرگازی قابل حمل را نصب و راه اندازی کنید .

تهویه مطبوع پرتابل

نصب خروجی هوای سیستم کولرگازی پرتابل از پنجره

نکته مهم: ابتدا دفترچه راهنمایی که همراه با محصول شما هست را به دقت مطالعه کنید.(توجه به دستورالعمل سازنده و شرایط درست استفاده و رعایت مفاد گارانتی )

دودکش تهویه مطبوع پرتابل

انتخاب محل مناسب برای نصب

1.دستگاه تهویه باید جایی نزدیک پنجره و پریز برق قرار بگیرد

2.اطمینان حاصل کنید که سیستم کولرگازی خطری برای خاموش شدن نداشته باشد و جریان هوا توسط مبلمان ، گیاهان و غیره مسدود نشود.

اطمینان حاصل کنید که آیا کیت آداپتور پنجره با پنجره شما سازگاری دارد یا خیر

اگرچه همه دستگاه های کولرگازی همراه با کیت آداپتور پنجره عرضه میشوند که بر روی اکثر پنجره ها قابل نصب هستند، اما در برخی موارد هنگام نصب دیده شده است که این کیت ها مناسب آن پنجره نیستند و شما شاید بتوانید این مشکلات جزئی را با کمی ابتکار حل کنید

چند نکته مهم:

  • برای عملکرد بهتر دستگاه باید فاصله بین پنجره و آداپتور به دقت پر و عایق بندی شود تا گردش هوا به خوبی انجام شود.
  • میزان باز شدن پنجره خود را اندازه بگیرید تا مشخص کنید که آیا کیت آداپتور پنجره را می توان گسترش داد یا برش داد تا به درستی جا بیفتد.

دودکششیلنگ خروجی که همراه با کولرگازی پرتابل ارائه شده را به دستگاه کولرگازی وصل کنید.

ممکن است ابتدا باید یک شلنگ کانکتور خروجی را به دستگاه وصل کنید و سپس شلنگ را به کانکتور وصل کنید. که با توجه به دفترچه راهنما و دستورالعمل های دستگاه باید اجرایی کنید

شلنگ خروجی

اتصال پنجره شیلنگ خروجی را در جای خود محکم کنید.

لغزنده‌ها یا بست پنل های  کیت پنجره را به طور کامل  تنظیم کنید که شکاف بین پایه اتصال پنجره و کناره‌های پنجره را کاملاً پر کنند.

چند نکته :

  • اگر از یک تکه پلکسی گلاس استفاده می کنید، به آسانی آن را در کنار (یا بالای) اتصال پنجره شیلنگ خروجی بکشید و آن را در جای خود نگه دارید تا بتوانید پنجره را ببندید.
  • پنجره را ببندید تا به خوبی اتصال پنجره با شیلنگ خروجی انجام گیرد و همه چیز را محکم در جای خود نگه دارد.
  • در برخی موارد، ممکن است لازم باشد که از نوار چسب برای مهر و موم کردن و درزگیری شکاف های اطراف اتصال پنجره و شیلنگ  خروجی استفاده کنید. و کیت پنجره را محکم در جای خود نگه دارید.

تهویه مطبوع پرتابل

نصب دستگاه  هنگامی که پنجره در دسترس نیست

دستگاه تهویه  را از یک در شیشه ای کشویی خارج کنید.

نصب مشابه همان پنجره خواهد بود. اما  احتمالاً نیاز شاید باشد که باید یک تکه پلکسی گلاس بخرید تا شکاف بین شلنگ اگزوز و بالای در را پر کنید. (ممکن است استفاده از درب کمی آزاردهنده باشد چرا که شلنگ به آن آویزان است)نحوه نصب دودکش تهویه مطبوع پرتابل

نصب تهویه از طریق سقف

در محل کار یا محیط های  اداری که پنجره‌های بیرونی وجود ندارند  یا دسترسی به آن مشکل دارد ،این نوع  کولرگازی را می‌توان از یک سقف تهویه و به آن متصل کرد. کیت های دریچه سقفی تجاری را می توان به صورت آنلاین یا از خرده فروش کولرگازی محلی خود خریداری کرد.

چند نکته :

تعدادی از مشکلات و خطرات احتمالی در این روش وجود دارد. بنابراین قبل از انجام اینکار حتماً با پرسنل تعمیر و نگهداری ساختمان خود مشورت کنید.

همچنین می توان هوای خروجی را به اتاق زیر شیروانی تخلیه کرد. اما برای جلوگیری از آسیب به وسایل یا گرم شدن ناخواسته سایر قسمت های خانه توصیه می شود. قبل از اقدام از یک متخصص HVAC مشاوره دریافت کنید.

دودکش

شلنگ خروجی را از دیوار خارج کنید

اگر پنجره ندارید  و نصب طولانی مدت مورد نظر است، یک از یک پیمانکار و یا از کارشناسان مجرب تاسیس پلاس که  دارای مجوز هستند می توانند  یک سوراخ را از طریق دیوار بیرونی ایجاد کند و یک پورت خروجی برای کولرگازی پرتابل شما نصب کند.

شلنگ خروجی را از دودکش خارج کنید

در خانه هایی که دودکش دارند، امکان هواگیری کولرگازی از طریق خروجی شومینه وجود دارد.

از کیت آداپتور پنجره ارائه شده یا پلکسی برش مناسب سازی شده برای این فضا برای پر کردن شکاف های اطراف شیلنگ خروجی و دهانه شومینه استفاده کنید.

نکته مهم: از باز بودن و مسدود نبودن مسیر دودکش اطمینان پیدا کنید

امیدواریم که در این مقاله به اطلاعات مفیدی دست پیدا کرده باشید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه