نحوه تمیز کردن سنسورهای میله شعله کوره

نحوه تمیز کردن سنسورهای میله شعله کوره

نحوه تمیز کردن سنسورهای میله شعله کوره

چرا شعله کوره من خاموش می شود؟ آیا کوره شما پس از روشن شدن مشکل روشن ماندن دارد؟ یا بعد از راه اندازی سریع خاموش می شود؟ آیا این کار را چند بار انجام می دهد و سپس به طور کامل خاموش می شود؟ بسیاری از صاحبان خانه هر ساله به دلیل کثیف شدن سنسور شعله با این مشکل مواجه می شوند. گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع صنعت پیچیده ای است، اما این تعمیر به اندازه کافی ساده است که می توانید خودتان آن را انجام دهید. در مثال ما یک کوره گازسوز نشان داده می شود، اما می توانید حسگرهای شعله را در دیگهای بخار و سایر وسایل گازسوز پیدا کنید.

خاموش کردن برق کوره

 

خاموش کردن برق کوره

برای جلوگیری از خطر، بسیار مهم است که قبل از انجام هر گونه تعمیر، برق کوره خود (یا هر وسیله دیگری) را قطع کنید. معمولاً یک کلید روشنایی (سوئیچ ضامن) روی یا نزدیک کوره شما وجود دارد. اگر این سوئیچ وجود نداشته باشد، کوره ها دارای یک قطع کننده اختصاصی هستند. کوره شکن خود را پیدا کنید و واحد خود را خاموش کنید.

توجه: خاموش کردن ترموستات برق دستگاه شما را قطع نمی کند. همچنین، انواع مختلفی از کوره ها و لوازم خانگی وجود دارد. اگر شیر گاز شما به صورت الکتریکی کنترل نمی شود، باید گاز دستگاه را نیز ببندید. اگر در مورد هر یک از اطلاعات ارائه شده در اینجا سردرگم شوید، زیرا با آنچه در واحد خود می بینید مطابقت ندارد، STOP! هنگام برخورد با سیستم گرمایشی خود چیزی را حدس نزنید یا تصور نکنید. برای تکمیل تعمیر واحد خود با یک متخصص HVAC در منطقه خود تماس بگیرید.

پورت های رایتر

پورت ها

سنسور را بردارید. 4 پورت رایتر را مشاهده می کنید. بین پورت های 1 و 2 مشعل (از چپ به راست)، می توانید سیم منتهی به سنسور شعله را ببینید. حسگر به راحتی قابل دسترسی است و معمولاً توسط یک پیچ سر شش ضلعی 1/4 اینچی نصب می شود. پس از برداشتن این پیچ، سنسور به بیرون می لغزد تا بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید. حسگر را با احتیاط بردارید؛ ممکن است لازم باشد سیمی را که به انتهای آن ثابت شده است جدا کنید تا فضای بیشتری برای کار داشته باشید، اما معمولاً این کار ضروری نمی باشد.

تمیز کردن سنسور

سنسور را تمیز کنید پس از برداشتن سنسور، میله فلزی (فقط) را به آرامی با پشم فولادی نرم یا پد نوع اسکاچ نرم مالش دهید هرگز از سمباده استفاده نکنید زیرا به میله شعله آسیب می رساند. به یاد داشته باشید، شما بدنه خودرو را سمباده نمی‌زنید، بلکه به سادگی حسگر را از هرگونه تجمعی که ممکن است داشته باشد خلاص می‌کنید. سپس از یک دستمال کاغذی تمیز برای پاک کردن گرد و غبار باقی مانده استفاده کنید.

وار کردن دوباره سنسور

تعویض سنسور

سنسور را تعویض کنید هنگامی که سنسور را تمیز کردید، اگر سیم را جدا کردید، به سادگی سیم را دوباره وصل کنید، سنسور را با استفاده از پیچ 1/4 اینچی به مجموعه مشعل نصب کنید، درب(های) دستگاه را تعویض کنید و برق را دوباره برگردانید. بر.

تصویر با عنوان Clean Furnace Flame Rod Sensors Step 5

نتایج خود را بررسی کنید اگر دستگاه چند ثانیه بیشتر طول بکشد تا راه اندازی شود یا فن فوراً روشن شود و کمی کار کند، این طبیعی است. قطع کردن برق دستگاه می تواند باعث ریست شدن آن شود و قبل از تلاش مجدد برای روشن کردن، یک سری بررسی کوتاه انجام شود. هنگامی که این بررسی کامل شد، واحد باید با فرمان ترموستات شروع به کار کند. مطمئن شوید که دستگاه مجدداً روشن می شود و به درستی کار می کند تا زمانی که ترموستات راضی شود، حداقل یک بار قبل از اینکه مطمئن شوید مشکل شما حل شده است.

سنسور خراب و سنسور سالم

نحوه تعویض سنسور شعله شکسته اگر تمیز کردن سنسور شعله شما کار نکرد، ممکن است سنسور خراب شده باشد و کوره همانطور که باید کار می کند. ممکن است نیاز به تعویض سنسور داشته باشید، در این صورت می‌توانید همین دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، با این تفاوت که سنباده‌زنی در کار نیست. فقط یک سنسور را بردارید و آن را با یک سنسور جدید جایگزین کنید. البته چیز دیگری می تواند مشکل را ایجاد کند و در این مرحله، باید با یک تکنسین تعمیر تماس بگیرید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ثریا رویایی
آوریل 27, 2022 8:21 ب.ظ

واوووو پرفکت

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه