چگونه نشتی استخر خود را پیدا کنیم

Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 1

طبیعی است که استخر شما مقداری آب در اثر تبخیر از دست می دهد، مقداری آب پاشیده می شود و مقداری نیز به دلیل شستشوی معکوس فیلتر شما. اما اگر به طور معمول نیاز به اضافه کردن بیش از دو اینچ آب در هفته به استخر خود دارید، ممکن است نشت داشته باشید. اوه، درسته؟ نه خیلی سریع. قبل از اینکه با فن استخر محلی تماس بگیرید، یک بار استخر خود را دوباره امتحان کنید و مشخص کنید که آیا خودتان نمی توانید آن را تعمیر کنید یا خیر.

 

تعیین محل نشتی

Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 1

ابتدا موارد واضح را بررسی کنید. در اینجا لیستی از مشکلات متداول وجود دارد که می تواند نشان دهنده نشت بدون ترتیب خاصی باشد:[1]

  • آیا در پد تجهیزات نشتی وجود دارد؟ به فیلتر، پمپ، بخاری و شیرهای لوله دقت کنید.
  • آیا مناطق مرطوبی در اطراف استخر وجود دارد؟ زمین را از نظر رطوبت بررسی کنید. در اطراف استخر و در کنار استخر و تجهیزات قدم بزنید. خاک مرطوب و مناطق فرورفته یا فرسایشی را بررسی کنید.
  • آیا استخر آستر وینیل دارید؟ به دنبال پارگی یا جداسازی در اطراف همه اتصالات، کفگیرها، برگشت‌ها، خط تمیزتر، چراغ‌ها، پله‌ها و گوشه‌ها باشید.
اگر می‌خواهید نشت را تأیید کنید، یکی از این تکنیک‌ها را برای بررسی مجدد امتحان کنید. اگر مشکوک هستید که استخر شما نشتی دارد، راه های مختلفی برای بررسی وجود دارد.[2]
سطح آب استخر را در کفگیر علامت بزنید. از یک تکه نوار یا مداد روغنی برای علامت گذاری سطح آب استفاده کنید. 24 ساعت بعد علامت را بررسی کنید. استخر شما نباید بیش از 1⁄4 اینچ (0.6 سانتی متر) در روز از دست بدهد. در غیر این صورت، نشت نشان داده شده است.Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 2

یک سطل پر از آب استخر را روی پله استخر قرار دهید (آن را با سنگ یا آجر وزن کنید). سطح آب را در داخل و خارج سطل علامت بزنید. اطمینان حاصل کنید که سطح آب در داخل سطل با سطح آب استخر در خارج از سطل یکسان باشد. 24 ساعت بعد علامت را بررسی کنید. اگر در قسمت بیرونی سطل افت بیشتری در خط وجود داشته باشد، نشتی در استخر نشان داده شده است. این آزمایش باید با پمپ روشن و سپس با پمپ خاموش انجام شود.

Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 3

Image titled Resurface a Pool Step 5

محل نشتی را تعیین کنید. اگر متوجه شدید که استخر شما در حال از دست دادن آب است، سیستم فیلتراسیون را خاموش کنید و توجه داشته باشید که آب از کجا می افتد. استخرهای وینیل لاینر باید همیشه آب داشته باشند! اگر استخر آستری دارید و سطح آب به سرعت در حال کاهش است، این آزمایش را متوقف کنید. شروع به اضافه کردن آب کنید و با یک متخصص استخر تماس بگیرید.[3]

  • اگر آب در انتهای دهانه کفگیر متوقف شود، احتمالاً نشتی در سیستم کفگیر یا فیلتراسیون (از جمله لوله ها) است. اگر مشکوک به نشتی در سیستم فیلتراسیون هستید:
    • ابتدا بررسی کنید که آیا حباب های هوا در آب در خط برگشت در هنگام کارکرد پمپ استخر مشاهده می کنید یا خیر. در این صورت، نشتی در سمت مکش سیستم فیلتراسیون وجود دارد.
    • مطمئن شوید که درب سبد پمپ محکم است و اورینگ درب روغن کاری شده و در شرایط خوبی قرار دارد.
  • اگر آب در چراغ متوقف شود، احتمالاً نشتی در محفظه چراغ است.
  • اگر آب به زیر نور بیفتد، ممکن است نشتی در زهکشی در پایین استخر وجود داشته باشد.
  • اگر استخر آب بیشتری را در حین کار پمپ از دست بدهد، نشتی در سمت خط برگشت سیستم است. در این مورد، خط ضایعات یا شستشوی معکوس را از نظر آب جاری بررسی کنید.
  • اگر مشکوک به نشتی در کفگیر، نور، آستر هستید، از نزدیک به دنبال چیزی باشید که شبیه ترک، شکاف یا پارگی است.
Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 5

یک یا دو قطره از محلول آزمایش رنگ یا مقداری از معرف تست نشانگر pH خود را در نزدیکی نقطه نشتی مشکوک قرار دهید. این کار را با خاموش بودن پمپ و آب ثابت انجام دهید. ببینید آیا رنگ به داخل شکاف، شکاف یا پارگی مکیده شده است.[4]

رفع نشتی

Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 6

نشت هایی را که شناسایی کرده اید برطرف کنید. درمان نشت شما به محل و ماهیت آن بستگی دارد:

  • نشت کفگیر: شایع ترین نشت جدایی بین کفگیر پلاستیکی و حوضچه بتنی است. این به راحتی با بتونه استخر ثابت می شود.
  • نشت نور: اغلب لوله مجرا از هم جدا می شود، می شکند یا از طاقچه جدا می شود. وصله کردن این مشکل است. روش های مختلفی برای وصله اتصال بد لوله وجود دارد. اپوکسی دو قسمتی که به سختی خشک می شود، با بتونه، سیلیکون یا درزگیر راه هایی برای رفع این مشکل هستند.
  • نشت لاینر: به سادگی آن را با یک کیت پچ آستر وینیل وصله کنید. اگر در زیر آب هستید، از کیت پچ مرطوب استفاده کنید.
Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 7

توجه داشته باشید که بسیاری از نشت ها با استفاده از پیشنهادات بالا قابل تشخیص نیستند. اکنون زمان تماس با یک حرفه ای است! به لطف فناوری پیشرفته، اکثر نشت‌های استخر یا آبگرم را می‌توان بدون اختلال عمده پیدا کرد و تعمیر کرد.

  • هوای فشرده اغلب برای تحت فشار قرار دادن لوله استفاده می شود. هوا آب را در لوله جابجا می کند تا زمانی که به محل نشتی برسد، در این نقطه حباب ها از سوراخ خارج می شوند تا ناحیه مشکل را آشکار کنند. یا در جایی که لوله نتواند فشار هوا را ثابت نگه دارد، نشتی وجود دارد.
  • در مواقع دیگر، یک دوربین تلویزیونی خاص از لوله های لوله کشی عبور می کند تا نشتی ها را تشخیص دهد. تکنسین های استخر هوا را به لوله تزریق می کنند، سپس با یک میکروفون فوق حساس به صورت الکترونیکی به صدای خروج هوا گوش می دهند.
Image titled Find a Leak in Your Swimming Pool Step 8

اصول لوله کشی استخر را برای تجسم آنچه که یک فن استخر ممکن است برای رفع نشتی انجام دهد را درک کنید. پیکربندی اولیه سیستم لوله کشی و فیلتراسیون استخر شنا ساده است. آب از طریق کفگیر و زهکش های اصلی استخر توسط پمپ استخر کشیده می شود. آب در زیر زمین به اتاق مکانیکی می رود که در آنجا از سبد صافی پمپ عبور می کند و سپس از طریق فیلتر و بخاری و همچنین هر وسیله جانبی دیگری مانند کلرسازها رانده می شود. در نهایت از طریق خطوط برگشت به استخر بازگردانده می شود.[5]

  • علاوه بر این خطوط سیستم بسته، چند جنبه اضافی نیز برای سیستم لوله کشی استخر وجود دارد که در یک سیستم بسته (فشار) کار نمی کند. اکثر استخرها از یک خط اکولایزر سیستم باز (تغذیه گرانشی، نه تحت فشار) استفاده می‌کنند که به پمپ استخر کمک می‌کند تا در دوره‌هایی که سطح آب پایین است، مرغوبیت خود را حفظ کند.
  • این خط اکولایزر اغلب در طول بازسازی فراموش می شود یا نادیده گرفته می شود زیرا جایگزینی خط یک کار پرهزینه و وقت گیر است. خط اکولایزر به پایین کفگیر و انتهای دیگر به زهکش اصلی یا یک پورت جانبی در دیواره استخر نزدیک به محل اسکیمر متصل می شود. این لوله ای است که از پایین کفگیر به سمت زهکش های اصلی هدایت می شود که اغلب نادیده گرفته می شود. از آنجایی که این یک خط بدون فشار است، تمایل به نشتی کمتر از یک خط تحت فشار دارد، اما به طور متوسط این لوله همچنین می‌تواند قدیمی‌تر از سایر سیستم‌های لوله‌کشی استخر شما باشد و به‌عنوان نامزدی برای از دست دادن آب غیرقابل توضیح آن را افزایش دهد.
  • سیستم های لوله کشی به دلایل مختلف از جمله مواد لوله، کیفیت نصب، سن، پیکربندی و شرایط خاک، منبع ثابتی برای از دست دادن آب هستند. قبل از اینکه شروع به پاره کردن سیستم لوله کشی خود کنید، ابتدا باید نشتی را جدا کنید تا مشخص شود که آیا در سیستم لوله کشی قرار دارد یا در ساختار خود استخر.
Image titled Type Quickly Step 9

بررسی کنید تا مطمئن شوید پیمانکار دارای پروانه کسب است. می توانید با بخش ساختمان شهر یا شهر خود تماس بگیرید. برخی از شهرها و شهرها به مجوز تجارت نیاز دارند. مطمئن شوید که با یک پیمانکار یا شرکت محلی تماس می گیرید و نه یک شرکت بازاریابی اینترنتی. این شرکت ها سرنخ شما را به یک پیمانکار محلی می فروشند و هزینه کل شما را افزایش می دهند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه