راهنمای خرید دیگ چدنی شوفاژکار

دیگ چدنی شوفاژکار در قلب هر سیستم گرمایش تابشی قرار دارد. مسئول تولید و ارسال آب گرم و یا بخار آببه رادیاتورها است.

دیگ چدنی شوفاژکار در قلب هر سیستم گرمایش تابشی قرار دارد. مسئول تولید و ارسال آب گرم(یا بخار) به رادیاتورها است که سپس گرما را در کل خانه پخش می کند. اطمینان از خرید دیگ چدنی مناسب برای نیازهای خاص خود، شما را برای سال‌ های آینده راحت نگه می‌دارد.

در عین حال قبض انرژی شما را پایین می آورد. عوامل زیادی در انتخاب دیگ مناسب دخیل هستند. بنابراین با مطالعه این مقاله به اطلاعات بیشتری دست پیدا میکنید. آیا می خواهید دیگ های چدنی را برای تامین آب گرم ساختمان خود بخرید، اما از نوع، ظرفیت، نام تجاری، قیمت و مشخصات متناسب با هدف خود مطمئن نیستید؟ برای یافتن پاسخ تمام سوالات خود در مورد قیمت، مشخصات فنی و بهترین دیگ های چدنی موجود در بازار به ادامه مطلب مراجعه کنید.

به طور کلی دیگ های چدنی یا فولادی مورد استفاده در دیگ بخار وظیفه تامین آب گرم برای تجهیزات گرمایشی مانند رادیاتور، فن کویل و همچنین تامین آب گرم شیر یا آب گرم استخر را با استفاده از گرمای موجود در دیگ بر عهده دارند.

دیگ های چدنی علیرغم دمای کارکرد و راندمان حرارتی پایین تر نسبت به دیگ های فولادی، به دلیل ساختار مدولار و قیمت ارزان تر و تعویض آسان تر قطعات، حمل و نقل ساده تر گزینه بهتری برای موتورخانه می باشند.

راهنمای خرید دیگ چدنی شوفاژکار

فواید و ویژگی های دیگ چدنی شوفاژکار

دیگ های چدنی معمولاً برای کاربردهای بخار یا آب گرم در دسترس هستند. قبل از انتخاب دیگ بخار، تعیین اینکه کدام دیگ برای خانه خود نیاز دارید بسیار مهم است. در ادامه فواید این دیگ ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • قیمت مناسب.
  • مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی.
  • سهولت حمل و نقل به دلیل باله های قابل جدا شدن.
  • ظرفیت بالا برای تولید آب گرم در دیگ های مرکزی.
  • تنظیم ظرفیت گرمایش با تنظیم تعداد پره ها.
  • باله های قابل تعویض هنگام سوراخ شدن

نکات مهم برای انتخاب و نصب دیگ چدنی

اگر در مورد نوع دیگ بخار مورد نیاز خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنیم برای تعیین نوع سیستم به متخصص مراجعه کنید. با این حال، سرنخ هایی وجود دارد که می توانید برای تعیین اینکه آیا به بخار یا دیگ آب گرم نیاز دارید، جستجو کنید.

  1. با توجه به استانداردهای نصب، در صورتی که ساختمان مسکونی دارای 8 واحد یا بیشتر باشد یا کل زیربنای مفید ساختمان بیش از 1000 متر مربع باشد، نصب دو دیگ چدنی که هر کدام از آنها قابلیت تامین 60 درصد را دارند، توصیه می شود.
  2. طبق توصیه های استانداردهای بین المللی مهندسی، صرف نظر از نوع دیگ بخار انتخابی (دیگ آهنی یا آبگرم فولادی) برای سیستم گرمایش مرکزی، نصب 3 دیگ الزامی است که هر کدام از آنها توانایی تامین 75 درصد از دیگ بخار را دارند. نیازهای گرمایشی ساختمان در ساختمان‌های مهم خدمات عمومی مانند بیمارستان‌ها، هتل‌ها و غیره. از این رو، دیگ بخار به تنهایی می‌تواند بخش عمده گرمایش و آب گرم ساختمان مهم را تامین کند، حتی اگر مشکلی برای دیگ‌ها یا مشعل‌ها پیش بیاید.
  3. با توجه به اهمیت موتورخانه ساختمان به عنوان مرکز تامین سرمایش و گرمایش و ایجاد رفاه ساکنین، توصیه می شود مکان موتورخانه ساختمان به گونه ای انتخاب شود که از نور و روشنایی کافی برخوردار باشد.

دیگ چدنی شوفاژکار در قلب هر سیستم گرمایش تابشی قرار دارد. مسئول تولید و ارسال آب گرم و یا بخار آببه رادیاتورها است. بیشتر بخوانید: دیگ شوفاژکار 400 8 پره

مهم ترین عامل افزایش طول عمر دیگ چدنی

اولین جایی که باید بررسی کنید رادیاتورهای شماست. رادیاتورهای سیستم بخار، خواه قرنیز، چدن یا پانل باشند، هر کدام یک دریچه هوا مشابه آنچه نشان داده شده است دارند. این دریچه باعث خروج هوا و ورود بخار به رادیاتور در هنگام کار سیستم می شود.

  • انتخاب تعداد و ظرفیت مناسب دیگ برای سیستم گرمایش مرکزی باید به گونه ای باشد که حتی در سردترین روزهای سال نیز نیازی به کار مداوم و بدون وقفه دیگ بخار مرکزی نباشد.
  • انتخاب صحیح مشعل با در نظر گرفتن ظرفیت گرمایشی محاسبه شده (حداکثر 20 درصد بیشتر از ظرفیت دیگ)
  • استفاده از نرم کننده رزینی متناسب با حجم آب در گردش در سیستم گرمایش و/یا نصب رسوب زدا بر روی لوله های اتاق مکانیکی اندازه و تعداد ناکافی است.
  • شعله مشعل با تنظیم مناسب (به طوری که شعله به همراه دیگ فولادی به رنگ آبی و مستقیم باشد)
  • طول مناسب محفظه های احتراق دیگ و عدم تماس دائمی شعله با تیغه های پشتی یا میانی دیگ چدنی
  • ضخامت یکنواخت و پیوسته بدنه ریخته گری دیگ چدن

دیگ چدنی شوفاژکار در قلب هر سیستم گرمایش تابشی قرار دارد. مسئول تولید و ارسال آب گرم و یا بخار آببه رادیاتورها است.

سوخت دیگ های چدنی

پروپان

در مناطق بدون منبع گاز طبیعی، پروپان متداول ترین سوخت بعدی است. پروپان معمولاً در یک مخزن در محل مورد استفاده ذخیره می شود. این مخزن می تواند در بالا یا زیر زمین قرار گیرد. به طور معمول، شما باید چند بار در سال پروپان تحویل دهید. بسیاری از دیگ های گاز طبیعی با کیت تبدیل مناسب به پروپان و بالعکس قابل تبدیل هستند.

نفت سیاه دیگ های چدنی

نفت همچنین یک سوخت معمولی در مناطقی است که گاز طبیعی در دسترس نیست. مانند پروپان، یک مخزن در ملک وجود دارد و تحویل دوره ای سوخت مورد نیاز است. در مناطق روستایی که دارای چوب، زغال سنگ یا سایر زیست توده هستند، دیگ های بخار سوخت جامد ممکن است یک گزینه باشند. هر زمان که عملیات گرمایش مورد نیاز است، این دیگ‌ها باید به صورت دستی بارگیری شوند. آنها می توانند منبع بزرگی برای صرفه جویی در مناطقی باشند که سوخت لازم در دسترس است. اغلب یک دیگ بخار نفت، گاز طبیعی یا پروپان در کنار یک دیگ سوخت جامد برای تامین گرما در زمانی که کسی برای بارگیری سوخت در دسترس نباشد نصب می شود.

دیگ های چدنی برقی

این تجهیزات گزینه ای هستند که در آن انواع سوخت دیگر در دسترس نیستند یا بسیار گران هستند. دیگ های برقی برای رسیدگی به کاربردهای کوچک مانند افزودن گرما به گاراژ نیز مفید هستند.

گزینه های تهویه دیگ چدنی شوفاژکار

بخش اساسی هر سیستم دیگ بخار حذف گازهای حاصل از احتراق ناشی از سوخت است. سه نوع دریچه اصلی موجود عبارتند از تهویه دودکش، تهویه برق (اگزوز مستقیم)، و هواگیری مستقیم (احتراق آب بندی شده). انتخاب گزینه صحیح برای خانه شما بستگی به دیگ بخار موجود، ساخت خانه شما و کارایی که از دیگ جدید خود می خواهید دارد.

برای مشاهده و خرید انواع دیگ چدنی شوفاژکار در فروشگاه اینترنتی تاسیس پلاس کلیک کنید.

 

کد تخفیف zyzhwxwe جهت خرید دیگ چدنی شوفاژکار

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 3

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه