نحوه تراز کردن استخر

قبل از اینکه استخر خود را راه اندازی کنید، ابتدا زمین را صاف کنید تا استخر آب نریزد. برای نصب مطمئن تر و حرفه ای تر، از صفحات سنگ فرش برای بلند کردن استخر روی خاک ناهموار استفاده کنید. همچنین می‌توانید زمین را با چرخاندن یک تیر چوبی هموار کنید، که کار فشرده‌تری دارد اما می‌توان آن را در هر جایی با ابزار خانگی انجام داد. اگرچه همیشه می‌توانید با یک حرفه‌ای برای کمک تماس بگیرید، تراز کردن یک کار DIY است که به راحتی می‌توانید به تنهایی با آن مقابله کنید.

 

نصب صفحات پاور


Image titled Level a Pool Step 1

چمنزار را حفر کنید تا منطقه پاک شود. از بیل استفاده کنید تا تمام چمن های ناحیه ای که استخر در آن نصب می شود را بردارید. همچنین سنگ ها و سایر زباله ها را حذف کنید. اگر در آن منطقه گیاهانی وجود داشت، آن را حفر کنید تا به ریشه هایی که در زیر خاک پنهان است برسید.[1]

  • یک دستگاه چمن‌گیر اجاره‌ای از یک فروشگاه سخت‌افزار، می‌تواند به شما کمک کند تا مناطق وسیعی از چمن‌ها را به راحتی پاک کنید.
  • استفاده از علف کش و علف کش در اینجا نیز مفید است. اکنون حذف همه گیاهان تضمین می کند که بعداً دوباره رشد نخواهند کرد و به استخر آسیب نمی رسانند.
Image titled Level a Pool Step 2

خاک را به اطراف حرکت دهید تا منطقه صاف شود. یک سطح در برابر زمین نگه دارید. اگر سطح صاف نباشد، خاک باید تنظیم شود. نقاط مرتفع را حفر کنید و سوراخ ها را با یک بیل پر کنید، سپس خاک را با چنگک زدن صاف کنید. هیچ نقطه ای نباید بیشتر از 2 اینچ (5.1 سانتی متر) بالاتر یا پایین تر از بقیه قسمت باشد.[2]

همیشه هنگام تلاش برای اضافه کردن مواد برای تسطیح نقاط کم توجه داشته باشید که وزن استخر بیش از آنچه می توانید خاک را فشرده می کند. در حالت ایده‌آل، همیشه می‌خواهید برای هموار کردن زمین، زمین را حفاری کنید، نه اینکه فقط به اضافه کردن خاک برای صاف کردن چیزها تکیه کنید.

Image titled Level a Pool Step 3

ریل های پایین استخر را بخوابانید و وصل کنید. ریل ها را روی زمین روی خاکی که صاف کرده اید قرار دهید. آنها را به صورت دایره ای بچینید و انتهای آن را به هم فشار دهید. ریل ها را طبق دستورالعمل های دفترچه راهنمای مالک خود به هم بچسبانید.
  • برای اطمینان از اینکه ریل ها به درستی فاصله دارند، از یک متر برای اندازه گیری قطر دایره استفاده کنید. فاصله ریل ها از هر طرف باید به یک اندازه باشد.
Image titled Level a Pool Step 4

سنگفرش های مربعی را زیر ریل های متصل فرو کنید. اگر همراه استخر شما نیست، چند صفحه سنگفرش مربع 6 اینچ × 6 اینچ (15 × 15 سانتی‌متر) را از فروشگاه لوازم خانگی تهیه کنید. هر جایی که 2 ریل به هم متصل می شوند، یک صفحه قرار دهید. زیر این نقاط اتصال را حفاری کنید و صفحات را طوری قرار دهید که فقط قسمت بالایی بالای خاک نشان داده شود.[3]

  • از سطح استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر صفحه هم سطح و یکنواخت با یکدیگر است.
  • معمولاً باید ریل ها را به داخل شیارهای روی صفحات بکشید. در غیر این صورت ریل ها را در بالای صفحات بگذارید.
  • ممکن است به جای سنگفرش از سنگ یا بلوک پاسیو استفاده شود.
Image titled Level a Pool Step 5

داخل حلقه را با ماسه پر کنید. با 2 یا 3 کیسه شن و ماسه بنایی بدون زباله از فروشگاه لوازم خانگی شروع کنید. آن را داخل دایره ای که توسط ریل های استخر ساخته شده است، بریزید. برداشتن یکی از ریل های استخر ممکن است این کار را آسان تر کند. در صورت نیاز ماسه بیشتری اضافه کنید تا زمانی که یک لایه یکنواخت به ارتفاع حدود 2 اینچ (5.1 سانتی متر) داشته باشید.[4]

  • از یک بیل یا چنگک برای حرکت دادن شن و ماسه در داخل دایره استفاده کنید. شما می خواهید شن و ماسه تا حد امکان به طور مساوی در زیر کف استخر پخش شود.
Image titled Level a Pool Step 6

ماسه را با شلنگ خیس کنید. یک شلنگ باغچه را قلاب کنید و ماسه را خیس کنید. مطمئن شوید که همه ماسه خیس می شود تا جامد شود. پاشیدن آب را تا زمانی که شروع به ریختن به خاک خارج از دایره کند ادامه دهید. به احتمال زیاد پس از کوبیدن شن و ماسه باید دوباره این کار را انجام دهید.
Image titled Level a Pool Step 7

شن و ماسه را بکوبید تا فشرده شود. از لبه های بیرونی حلقه شروع کنید. با استفاده از یک دستکاری از فروشگاه سخت افزار یا یک بلوک چوبی سنگین، شن را فشار دهید. به سمت وسط کار کنید تا ماسه تا حد امکان فشرده شود. وقتی دیگر جای پا در آن باقی نمی گذارید، می توانید شروع به نصب استخر کنید.

  • قوام شن را با راه رفتن روی آن بررسی کنید. اگر رد پا باقی گذاشتید، آن را آبیاری کنید و دوباره آن را بکوبید.

استفاده از تیر چوبی


Image titled Level a Pool Step 8

خاک را بیل بزنید و چنگک بزنید تا یکدست شود. یک سطح در برابر خاک در چندین نقطه در سراسر دایره قرار دهید. در صورت لزوم خاک را بیل بزنید یا چنگک بزنید تا اطمینان حاصل کنید که هر منطقه بیش از 2 اینچ (5.1 سانتی متر) اختلاف ندارد.

  • به جای استفاده از سطح، می توانید از رشته استفاده کنید. ستون هایی را در اطراف مرز منطقه قرار دهید و آنها را با رشته هایی که روی خاک پایین آورده اید وصل کنید. نقاطی که به رشته نمی رسند از نقاطی که می رسند پایین تر هستند.
Image titled Level a Pool Step 9
شن و ماسه را روی منطقه تراز شده پخش کنید. با 2 یا 3 کیسه شن شروع کنید و در صورت نیاز بیشتر دریافت کنید. شن و ماسه بتنی به بهترین شکل خود را حفظ می کند، اما ماسه زرد یا سفید نیز برای استفاده بی خطر هستند. ماسه را با چنگال جمع کنید تا به طور یکنواخت پخش شود. در صورت نیاز برای تسطیح منطقه، در ماسه بیشتری بیل بزنید.[5]

  • شن و ماسه بیشتری برای تسطیح مناطق پایین تر مورد نیاز است، بنابراین مقدار بیشتری از ماسه را در آنجا بریزید.
Image titled Level a Pool Step 10

یک تیر چوبی روی ماسه قرار دهید. یک تکه چوب 2 اینچ × 4 اینچ (5.1 × 10.2 سانتی متر) از فروشگاه بردارید. باید در سراسر منطقه ای که در حال تراز کردن هستید بچرخد. اگر 1 تخته خیلی کوتاه است، 2 یا بیشتر تخته بگیرید و با استفاده از تکه های مهاربندی کوچک و پیچ های عرشه آنها را به هم بچسبانید.

  • به عنوان مثال، اگر عرض استخر شما 15 فوت (4.6 متر) است، 2 تخته 8 فوت (2.4 متر) را به هم وصل کنید.
Image titled Level a Pool Step 11
یک سطح را در بالای تیر قرار دهید. سطح را روی تخته قرار دهید و آن را با نوار چسب در جای خود محکم کنید. این امر استفاده از آن را به عنوان راهنما در حین حرکت تیر آسان می کند. اگر سطح و تخته حتی با زمین ظاهر شود، می دانید که زمین به اندازه کافی برای استخر صاف است.[6]
Image titled Level a Pool Step 12

یک میله فلزی را از مرکز تیر وارد کنید. ابتدا یک سوراخ 3⁄8 اینچی (9.5 میلی متر) تا انتها از تخته دریل کنید. برای پیدا کردن نقطه مرکزی می توانید از متر استفاده کنید. یک میله 3⁄8 اینچی (0.95 سانتی متر) را از فروشگاه لوازم خانگی داخل سوراخ قرار دهید، سپس آن را به زمین بکوبید.
Image titled Level a Pool Step 13
1 انتهای تخته را به سمت خود بکشید تا آن را بچرخانید. وارد دایره شوید و در حالی که به سمت عقب راه می روید، تخته را با کشیدن یک سر به سمت خود بچرخانید. به دلیل میله فلزی در جای خود می چرخد. مراقب سطح باشید تا زمانی که زمین ناهموار به نظر می رسد توجه داشته باشید و از تخته برای صاف کردن شن و ماسه استفاده کنید.[7]

  • کفش‌های شما در شن‌ها تکه‌هایی به جا می‌گذارند. اینها با چرخاندن تخته پر می شوند. وقتی چرخش آن تمام شد، از دایره خارج شوید و شن و ماسه را به قسمت های باقیمانده بیل بزنید.
Image titled Level a Pool Step 14
ماسه را با اسپری کردن آن با شلنگ فشرده کنید. ماسه را کاملا با آب خیس کنید تا فشرده و صاف شود. کل دایره باید خیس شود تا بتوانید شن را بچسبانید. اگر می‌خواهید برای فشرده‌کردن شن‌ها به باران تکیه کنید، صبر کنید تا حدود 1.3 سانتی‌متر باران ببارد، که برای خیس شدن کامل ماسه کافی است.
Image titled Level a Pool Step 15

شن ها را تا جایی بکوبید که رد پایی از آن باقی نماند. یک دستکاری از فروشگاه لوازم خانگی دریافت کنید یا با وزن کردن یک بلوک چوبی با یک زنجیر سنگین، یکی را ایجاد کنید. از لبه های بیرونی دایره شروع کنید و به سمت داخل کار کنید. اطمینان حاصل کنید که از ابزار دستکاری در همه جا برای فشرده سازی شن و ماسه استفاده می کنید. روی ماسه راه بروید تا آن را آزمایش کنید، و زمانی که ردپایی از خود باقی نگذاشتید، این منطقه برای ساخت و ساز آماده است.

  • شن و ماسه ممکن است نیاز داشته باشد که چندین بار خیس بخورد و کوبیده شود تا کاملا سفت شود.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه