نحوه محاسبه قدرت فن صنعتی

تصویر با عنوان محاسبه قدرت فن صنعتی مرحله 1

نحوه محاسبه قدرت فن صنعتی

توانایی محاسبه صحیح قدرت فن برای بسیاری از کاربردهای مختلف مهم است، چه در حال محاسبه قدرت یک فن صنعتی یا یک فن خانگی باشید. هنگام محاسبه این مقدار، می‌توانید قدرتی را که یک فن از نظر تئوری نیاز دارد، تعیین کنید، اما باید توجه داشته باشید که قدرت واقعی مورد نیاز فن (به نام اسب‌بخار ترمز) همیشه بیشتر از آن چیزی است که محاسبه کرده‌اید، زیرا هیچ فن نمی‌تواند به آن برسد. برای تعیین دقیق اسب بخار ترمز، باید فن را تست کنید.

 

قدرت فن

درک کنید که قدرت فن شامل چه چیزی می شود. قدرت فن دقیقاً اندازه گیری می کند که یک فن چقدر انرژی باید دریافت کند تا بتواند مقدار خاصی از جریان هوا را تولید کند. قدرت فن تابعی از فشار هوا و جریان هوا است و واحدهای اسب بخار معمولاً معیار مورد استفاده برای تعیین قدرت فن می باشد.

فشار هوای فن

بیشتر بخوانید: دیگ چدنی شوفاژکار

اندازه گیری فشار

فشار هوا را اندازه گیری کنید. اولین کاری که باید انجام دهید اندازه گیری فشار کل هوای فن است. این در اینچ گیج آب (iwg) اندازه گیری می شود. این واحد اندازه گیری است که برای محاسبات مختلف فن استفاده می شود.


  • برای محاسبه آن باید یکی از انتهای مانومتر را در جایی که ورودی فن قرار دارد قرار دهید. سر دیگر مانومتر باید در انتهای خروجی فن قرار گیرد. اکنون به سادگی اختلاف ارتفاع مایع در دو طرف مانومتر را اندازه گیری کنید تا فشار کل را اندازه گیری کنید.

مانومتر

سرعت هوا را اندازه گیری کنید. اکنون که فشار کل را دارید، باید سرعت هوا را بر حسب فوت بر ثانیه اندازه بگیرید. برای این کار به بادسنج پره ای نیاز دارید.

  • بادسنج پره ای را در نقاط مختلف صفحه فن قرار دهید تا بیش از یک اندازه گیری سرعت انجام شود. پس از انجام این کار، برای اندازه‌گیری دقیق سرعت هوا، تمام این قرائت‌ها را میانگین بگیرید. با توجه به دانشگاه کانکتیکات، مقدار توصیه شده برای اندازه گیری های مختلف سرعت 9 است.

محاسبه قدرت

اندازه گیری قطر

قطر را اندازه گیری کنید. در این مرحله، باید قطر فن را به صورت دقیق اندازه گیری کنید. وقتی قطر را داشتید، آن را بر 2 تقسیم کنید و حاصل را مربع کنید. پس از انجام این کار، آن را در 3.14 (یا پی) ضرب کنید تا ناحیه فن را بدست آورید.

 

محاسبه قدرت

جریان هوا را تعیین کنید. اکنون که منطقه فن را می دانید، زمان آن رسیده است که آن را در سرعت هوای فن ضرب کنید. این به شما جریان هوا را بر حسب CFM (یا فوت مکعب در دقیقه) می دهد.

محاسبه قدرت

اسب بخار را تعیین کنید. برای یافتن اسب بخار، جریان هوا را در فشار کل ضرب کنید و حاصل را بر 6356 تقسیم کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 4 / 5. تعداد رای: 3

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه