نحوه تمیز کردن فن حمام

تصویر با عنوان تمیز کردن فن حمام مرحله 1

 

نحوه تمیز کردن فن حمام

یکی از فضاهایی که در نظافت حمام مورد غفلت قرار می گیرد، فن است. داشتن یک فن تمیز و کاربردی می تواند بوی حمام را کاهش دهد و همچنین با رشد کپک مبارزه کند. این مسائل در صورت عدم توجه، در مدت طولانی می توانند به یک خطر برای سلامتی تبدیل شوند.با تمیز کردن فن هر 6 ماه یکبار، می‌توانید کثیفی‌های انباشته شده را قبل از ایجاد مشکل پاک کنید.

تمیز کردن فن حمام

برق را خاموش کنید. قبل از انجام هر کار دیگری، مطمئن شوید که فن خاموش است و تا زمانی که تمیز کردن آن به پایان نرسد، نمی تواند دوباره روشن شود.اکثر مدل ها دارای یک دوشاخه هستند که مستقیماً در پشت جلد قرار دارد. می توانید ابتدا درپوش را بردارید و فن را از برق بکشید، اما برای اینکه ایمن باشید، بروید و به طور موقت فیوز حمام خود را بکشید. کارکردن روی فن اکنون ایمن است.

پوشش را بردارید. با برداشتن پوشش، گرد و غبار فرو می ریزد. برای جلوگیری از گرد و غبار، نردبان خود را طوری قرار دهید که بتوانید به روکش برسید، اما مستقیماً زیر آن بایستید. اکثر روکش ها دارای 2 شاخک در طرف مقابل هستند که آن را در جای خود نگه می دارند، بقیه فقط باید باز شوند. با فشار دادن این شاخک ها یا برداشتن پیچ ها، پوشش را بردارید، سپس درپوش را کنار بگذارید.
فن را بردارید. مجموعه ای که فن را در جای خود نگه می دارد را باز کنید، سپس به آرامی فن را بردارید. مراقب باشید که فن را رها نکنید یا به طرف لوله اگزوز ضربه نزنید زیرا ممکن است تیغه های فن را تراشه کند. پره های فن شکسته باعث می شود که صدای فن بلندتر و کارایی کمتری داشته باشد.

 

پوشش و فن را تمیز کنید. با جاروبرقی شروع کنید که اکثر کثیفی های ایجاد شده روی روکش و فن را پاک کنید. سپس یک پارچه، ترجیحاً یک پارچه میکروفیبر را در آب صابون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن گرد و غبار باقی مانده استفاده کنید. تا جایی که می توانید دقیق باشید، احتمالاً برای مدتی دیگر این کار را انجام نخواهید داد.

  • می توانید اجازه دهید پوشش در یک وان آب گرم صابون خیس شود، اما فن باید با دست پاک شود تا آب روی مجموعه موتور یا دوشاخه وارد نشود.

لوله اگزوز را جاروبرقی بکشید. از یک شکاف یا اتصال برس استفاده کنید و داخل لوله اگزوز را با جاروبرقی بکشید. اگر می توانید به آن دسترسی پیدا کنید، از پارچه یا پارچه خود نیز برای پاک کردن چیزهایی که جاروبرقی نمی تواند استفاده کنید، استفاده کنید.

درگاه اگزوز خارجی را جاروبرقی بکشید. این کار را می توان بعداً پس از اتمام کل فرآیند انجام داد، اما در برخی موارد باید به بیرون بروید و دریچه بیرونی فن حمام خود را پیدا کنید. بسته به اینکه حمام در کجا قرار دارد، این دریچه روی پشت بام یا کنار خانه شما خواهد بود. یک دستمال مرطوب به همراه داشته باشید تا هرگونه کثیفی را که در انتهای دیگر لوله اگزوز شما جمع شده است پاک کنید.

محفظه فن را پاک کرده و جاروبرقی بکشید. اگر فن شما دارای دوشاخه قابل دسترسی بود، مراقب باشید که آب وارد پریز نشود. انجام این کار می تواند منجر به برق گرفتگی یا اتصال کوتاه فن در هنگام وصل مجدد آن شود. بنابراین، از یک پارچه خشک برای پاک کردن محفظه فن استفاده کنید، سپس گرد و غبار یا زباله های باقی مانده را با جاروبرقی تمیز کنید.

نصب مجدد فن

فن را در جای خود قرار دهید. قبل از نصب مجدد فن، مطمئن شوید که گرد و غبار بین هر یک از پره ها را پاک کرده و آن را کاملا خشک کرده اید. آن را با احتیاط دوباره داخل لوله اگزوز قرار دهید و مهاربندی را به جای خود بپیچانید. از انگشتان خود استفاده کنید و فن را چند دور بچرخانید تا مطمئن شوید که به چیزی ساییده نشود.

وصل کردن فیوز

برق را دوباره روشن کنید. فن را دوباره به پریز وصل کنید و فیوز حمام خود را مجددا تنظیم کنید. اکنون فن دوباره خطرناک است، بنابراین پس از این مرحله به آن دست نزنید یا به تمیز کردن آن ادامه ندهید.

جا زدن فن

درپوش را دوباره نصب کنید. پس از خشک شدن روکش، آن را دوباره پیچ کنید یا شاخک ها را خم کنید تا درپوش به جای خود بازگردد.

فن را تست کنید فن را دوباره روشن کنید تا مطمئن شوید همه چیز به طور معمول کار می کند. فن باید نسبت به قبل بی صداتر باشد و مقدار بیشتری جریان هوا را فراهم کند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 1 / 5. تعداد رای: 2

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه