نحوه بررسی و نگهداری سیستم گرمایشی

تصویر با عنوان Clean a Furnace Step 2

کوره و سیستم گرمایش شما نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به طور موثر و ایمن کار می کند. آخرین چیزی که می خواهید این است که کوره شما در زمستان خراب شود. درست مانند مراقبت از هر چیز مکانیکی، نگهداری منظم سیستم گرمایشی عمر آن را افزایش می دهد، خطر نیاز به تعمیرات اساسی یا تعویض نابهنگام کوره را کاهش می دهد و شما را در تمام زمستان گرم نگه می دارد.

تصویر با عنوان Clean a Furnace Step 2

فیلتر کوره خود را بررسی و تعویض کنید. فیلتر کوره مسدود شده دیگر جریان هوا را فیلتر نمی کند و راندمان کوره شما را تا حد زیادی کاهش می دهد. فیلتر کوره شما باید به طور مرتب بررسی شود تا از مسدود نشدن آن مطمئن شوید.

تصویر با عنوان کاهش هزینه های گرمایش آب مرحله 13

مبدل حرارتی را از نظر ترک، زنگ زدگی یا آسیب های دیگر بررسی کنید. ترک در مبدل حرارتی می تواند باعث خاموش شدن مشعل یا چراغ راهنما شود که در نتیجه وضعیت بدون گرما ایجاد می شود. یک ترک بزرگتر می تواند شعله ثابت در کوره را بر هم بزند یا باعث شود شعله های مشعل از دهانه مشعل خارج شود. در بدترین حالت ممکن است باعث آتش سوزی شود.

  • اگر به ترک شک دارید، آن را تعویض کنید.

تصویر با عنوان نصب کانال های گرمایش مرحله 6

سیستم تهویه را از نظر نشتی، سوراخ و انسداد بررسی کنید. مجراهای کوره را از نظر وجود بخش های جدا شده یا خرد شده بررسی کنید. کل طول کانال کشی را از نظر نشتی درزگیر بررسی کرده و با ماستیک درزگیر کانالی تعمیر کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه به کانال ها دسترسی داشته باشید، یا خودتان این تعمیرات را انجام دهید، با پیمانکار گرمایش و سرمایش تماس بگیرید.

  • دریچه ها ممکن است با عایق کاری مجرای نادرست نصب شده که وارد شده، قطعات فیلتر قدیمی کوره شما یا سایر زباله ها دمیده شده مسدود شوند. اگر پاک نشود، می تواند بر راندمان گرمایش تأثیر بگذارد یا باعث شود اتاق به هیچ وجه گرم نشود. داشتن یک پیمانکار گرمایشی که در هر پاییز یک تمیز کردن کامل کانال را انجام دهد، اطمینان حاصل می کند که دریچه های مسدود شده وجود ندارد و سیستم گرمایش با حداکثر کارایی کار می کند.

 

تصویر با عنوان حفظ سیستم گرمایش بخار مرحله 8

مشعل ها را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید یا ببینید آیا نیاز به تمیز کردن دارند یا خیر. اگر مشعل ها کثیف به نظر می رسند و به ترتیب درست روشن نمی شوند، احتمالاً باید تمیز شوند. می توانید مشعل ها را با استفاده از جاروبرقی یا مسواک تمیز کنید.

تصویر با عنوان نصب کانال های گرمایش مرحله 3

مطمئن شوید که همه دریچه های گرمایش باز و باز شده باشند. برای اطمینان از توزیع یکنواخت جریان هوا، مبلمان یا سایر وسایل را از اطراف دریچه های گرمایش خارج کنید. گرد و غبار را از دریچه ها یا کنار بخاری های قرنیز تمیز کنید و پاک کنید.

تصویر با عنوان انتخاب یک بخاری بدون هواکش مرحله 5

سیستم گرمایشی خود را ارتقا دهید اگر هنوز از یک کوره گازی دهه 1970 استفاده می کنید، ممکن است انرژی جدی خود را از دست بدهید. کوره های گازی با راندمان بالا مدرن می توانند به راندمان بالای 97 درصد دست یابند. تعویض کوره قدیمی می تواند به معنای واقعی کلمه مصرف گاز طبیعی شما را به نصف کاهش دهد و در هر زمستان صرفه جویی زیادی را به همراه داشته باشد. علاوه بر صرفه جویی در انرژی، یک کوره جدید ایمنی خانواده شما را تضمین می کند و نیاز به تعمیرات پرهزینه کوره را از بین می برد.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه