خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای

خرید رادیاتورهای جدید می تواند راهی عالی برای بهبود سیستم گرمایش خانه شما و زیباتر کردن ظاهر آن باشد. ده‌ها مدل رادیاتور در سایت تاسیس پلاس وجود دارد که با سلیقه و نیازمندی شما مطابقت دارند و گرمای مناسبی را برای محل کار، فضای خانه و … تولید می کنند. در این مقاله، مواردی را که باید هنگام خرید رادیاتور جدید خود در نظر بگیرید، برایتان شرح می‌دهیم. همچنین لیستی از بهترین و پرفروش‌ترین رادیاتورهای برندهای مطرحی مانند؛ ایران رادیاتور، ایران نوین، بوتان، شوفاژکار و … را به همراه قیمتشان خدمت شما معرفی خواهیم کرد. در مقاله خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای همراه ما باشید.

رادیاتور پنلی شوفاژکار

نکات مهم خرید رادیاتور

رادیاتور بخش ضروری بسیاری از خانه‌های ایران است. پس از سال‌ها سرویس، رادیاتور شما ممکن است شروع به خراب شدن کند و نیاز به تعویض داشته باشد و یا اصلاً برای اولین بار است که قصد خرید رادیاتور دارید. خرید رادیاتور می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هرگز مجبور به خرید چنین محصولاتی نبوده اید. در این قسمت نکات مهمی را که باید برای خرید شوفاژ خانه‌ی خود در نظر بگیرید عنوان می‌کنیم.

انوع رادیاتور

2 نوع مهم از رادیاتورها، رادیاتورهای پنلی و رادیاتورهای پره‌ای هستند.

رادیاتور پنلی 

رادیاتور پنلی لورچ مدل پربازده 80 سانتی متری

معمولاً این مدل از رادیاتورها از پنل‌های توخالی تشکیل می‌شوند. این دسته از رادیاتورها می تواند به صورت یک یا دو پنله بدون پره یا با پره موجود می‌باشند. منظور از پنل در این نوع از رادیاتورها، صفحه های فلزی بلندی است که به موازات دیوار قرار دارند. هرچه که این پنل‌ها طول بیشتری داشته باشند، میزان گرمای آن نیز بیشتر می باشد، بنابراین میتوان گفت که در رادیاتور پنلی رادیاتورهای بزرگتر گرمایش بیشتری دارند. یک رادیاتور دو پنل نسبت به رادیاتور تک پنلی با طول یکسان، گرمایش بیشتری دارد. در ادامه مطلب خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای همراه با تاسیس پلاس باشید.

رادیاتور پره‌ای

مقایسه و شناخت انواع رادیاتور پره ای و پنلی برای خریدی هر چه بهتر و مناسب تر جهت گرمایش خانه در فروشگاه اینترنتی تاسیس پلاس

رادیاتور پره‌ای جزو پر استفاده‌ترین و بهترین رادیاتورهای بازار است. این نوع که از فلز ساخته شده است؛ هدایتگری عالی برای گرما محسوب می شود؛ طرز کار رادیاتور پره‌ای به این صورت است که؛ آب گرم توسط رادیاتور حرکت کرده و به تدریج  بقیه قسمت ها نیز حرارت می یابند. در نتیجه با گرم شدن پره های رادیاتور، هوای اطراف نیز گرم می شود .

خروجی حرارتی مناسب

 اینکه به چه مقدار گرما نیاز دارید یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در ابتدای خرید رادیاتور در نظر بگیرید. آیا به خروجی حرارت بالا نیاز دارید؟ یا می توانید با خروجی کمتر کار خود را راه بیندازید؟ برای تعیین این موضوع، اندازه اتاق است که فاکتور اصلی تاثیر گذار است.

محاسبه اندازه یا حجم اتاق آسان است: به سادگی طول، عرض و ارتفاع اتاق را ضرب کنید. در اینجا یک مثال ساده وجود دارد: اتاقی با ارتفاع 3 متر، طول 6 متر و عرض 5 متر دارای حجم 90 متر مکعب (6×5×3) است.

ظرفیت حرارتی واقعی رادیاتور با ضرب حجم اتاق در تعداد وات مورد نیاز برای اطمینان از گرم شدن فضا به بهترین شکل بدست می آید (برای منازل مسکونی، به طور متوسط این مقدار بین 75 تا 85 وات در هر اتاق است).

نکته: اگر خانه شما به درستی عایق بندی شده است، می توانید بین 10 تا 25 درصد از ظرفیت گرمایی محاسبه شده را برای حفظ همان سطح تولید گرما کسر کنید. اگر خانه شما عایق بندی ضعیفی دارد، باید ظرفیت حرارتی مورد نیاز را طبق محاسبه 15 درصد افزایش دهید.

مکان قرار دادن رادیاتور

خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای

هیچ کس هدر دادن انرژی را دوست ندارد، به همین دلیل مهم است که مکان نصب رادیاتور خود را با دقت انتخاب کنید تا گرما به طور یکنواخت در کل اتاق پخش شود. برای اتاق های L شکل، نصب دو رادیاتور توصیه می شود.

نکته: رادیاتورهای خود را در زیر پنجره ها یا فقط در کنار درها نصب کنید. اینها مکان هایی هستند که بیشترین سرما از آن وارد خانه شما می شود.

مزایای خرید رادیاتور

رادیاتور پنلی 160 سانتی لورچ مدل رزمزایای رادیاتورها نسبت به سایر وسایل گرمایشی عبارت‌اند از:

  • رادیاتورها  اتلاف حرارت و انرژی پایینی دارند. بدیهی است که این مورد باعث صرفه جویی در مواد و انرژی می شود.
  • عملکرد خوب و مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون
  • بسیار کارآمد هستند و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است.
  • تولید آنها با محیط زیست سازگار است، بنابراین آلودگی کمتری دارند.
  • قالب‌گیری آنها آسان است و بنابراین می‌توانید طرح‌های بسیار جالب و غیرعادی پیدا کنید.
  • سرامیک، چدن و سایر مواد مورد استفاده برای ساخت آنها گرما را نگه می دارند.

در ادامه مقاله خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای همراه تاسیس پلاس باشید.

 بهترین برندهای رادیاتور

در حال حاضر به دلیل محبوبیت و کارآمدی رادیاتورها، برندهای گسترده‌ای به تولید رادیاتور مشغول هستند. از جمله‌ی بهترین برندهای رادیاتور موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایران رادیاتور: شرکت ایران رادیاتور که جزء معتبرترین و قدیمی ترین برندهای موجود در ایران می باشد؛ در طول سال‌های طولانی فعالیت خود، به تولید و عرضه انواع رادیاتورها از جمله رادیاتورهای پنلی، رادیاتورهای پره ای پرداخته است. این برند به واسطه کیفیت بسیار بالای محصولاتش با استقبال بی نظیر و محبوبیت زبانزدی مواجه شده است.
  • ایران نوین: برند تاسیساتی ایران نوین یکی از برندهای مطرح در ایران محسوب می‌شود که با هدف خدمت رسانی در بخش تاسیساتی و ساختمانی با بهره گیری از کادر مجرب و کارآزموده این رشته رسما شروع به فعالیت نموده است.
  • بوتان(butane): این برند که قدمتی 70 ساله دارد یکی از قابل اعتمادترین برندهای رادیاتور موجود در ایران است. مهمترین هدف برند بوتان فراهم آوردن آسایش خانواده‌های ایرانی بوده است.
  • شوفاژکار: این برند نیز جزء برندهای قدیمی و بسیار مطرح در زمینه انواع تجهیزات تاسیساتی محسوب می‌شود. این شرکت که تحت لیسانس آلمان فعالیت خود را آغاز کرد؛ از همان ابتدا یکی از سردمداران تولید محصولات تاسیساتی در خاورمیانه شد.

سایر برندهای مطرح برای خرید رادیاتور عبارت‌اند از:

  • آنیت
  • ایساتیس
  • سپاهان
  • لورچ
  • بارلی
  • تاش

معرفی پرفروش‌ترین رادیاتورهای تاسیس پلاس

رادیاتورها در سری‌ها و انواع مختلفی تولید شده‌اند. برای خریدن بهترین و مناسب‌ترین رادیاتور منزل خود، لازم است نیازمندی‌های خود را مرور کنید. اما در لیستی که در ادامه خدمتتان ارائه می‌دهیم؛ پرفروش‌ترین رادیاتورهای بازار قید شده تا انتخاب آن بسیار راحت‌تر باشد. در ادامه مقاله خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای همراه تاسیس پلاس باشید.

پرفروش‌ترین رادیاتورهای پنلی

جدول زیر تعدادی از پرفروش‌ترین مدل‌های رادیاتورهای پنلی را خدمتتان ارائه می‌دهد.

مدلبرندقیمت
رادیاتور پنلی ایران رادیاتورایران رادیاتورقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پنلی
رادیاتور پنلی مدل ایرتورپنبوتانقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پنلی مدل ایرتورپن
رادیاتور پنلی آیوپنبوتانقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پنلی آیوپن
رادیاتور پنلی پربازدهلورچقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پنلی پربازده لورچ
رادیاتور پنلی سپاهانسپاهانقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پنلی سپاهان
رادیاتور پنلی شوفاژکارشوفاژکارقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پنلی شوفاژکار
رادیاتور پنلی ایران نوینایران نوینقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پنلی ایران نوین

پرفروش‌ترین رادیاتورهای پره ای

چندین مدل از بهترین و پرفروش‌ترین رادیاتورهای پره‌ای عبارت‌اند از: 

مدلبرندقیمت
رادیاتور پره‌ای Kal 500ایران رادیاتورقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پره‌ای Kal 500
رادیاتور پره‌ای termo 500ایران رادیاتورقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پره‌ای termo 500
رادیاتور پره‌ایsolar 500ایران رادیاتورقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پره‌ایsolar 500
رادیاتور پره‌ای il primo 500بوتانقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پره‌ای il primo 500
رادیاتور پره‌ای eco 500ایران رادیاتورقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پره‌ای eco 500
رادیاتور پره‌ای maxi 500ایران رادیاتورقیمت، خرید و بررسی رادیاتور پره‌ای maxi 500

 خرید رادیاتور از فروشگاه تاسیس پلاس 

مجموعه فروشگاه اینترنتی تاسیس پلاس مرجعی قابل اطمینان برای شماست؛ این فروشگاه با تضمین کیفیت رادیاتور مد نظر شما، انواع رادیاتورها در اندازه‌ها و برندهای مختلف و صدها محصول دیگر را به شما ارائه می دهد. گارانتی معتبر و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های محصولات سایت تاسیس پلاس است. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان سایت ما تماس بگیرید. در ادامه مقاله خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای همراه تاسیس پلاس بوده و سوالات متداولی که ممکنه در مورد رادایاتور داشته باشید را بررسی بفرمایید.

سوالات متداول

سوال 1: بهترین و کارآمدترین رادیاتورها کدامند؟

رادیاتورهای آلومینیومی – آلومینیوم یک رسانای عالی گرما است که به این معنی است که وقتی به عنوان ماده رادیاتور استفاده می شود، خیلی سریع تا دمای مورد نظر گرم می شود. این بدان معناست که در مقایسه با سایر فلزات انرژی کمتری استفاده می کند.

سوال2: آیا رادیاتورها ارزش ارتقاء یا تعویض را دارد؟

جایگزینی رادیاتور در خانه شما مزایای مختلفی دارد. تعویض رادیاتور نه تنها گرمای بهتری را در خانه ارائه می دهد، بلکه ممکن است متوجه شوید که این گرما بسیار ارزان تر است.

سوال3: کدام برند برای خرید رادیاتور بهتر است؟

به راستی نمیتوان گفت که کدام برند برتر است؛ زیرا هر برند مزایای خود را داراست اما در بین برندهای موجود، برندهای ایران رادیاتور، بوتان، شوفاژکار و لورچ معروفیت و محبوبیت بیشتری را دارند.(البته این بدین معنی نیست که سایر برندها کیفیت خوبی نداشته باشند)

سوال4: بهترین رادیاتورهای بازار در چه محدوده قیمتی قرار دارند؟

برای دیدن محدوده قیمت رادیاتورهای سایت، میتوانید به لینک خرید رادیاتور مراجعه کنید.

سوال5: رادیاتور پنلی بهتر است یا پره‌ای؟

به طور کل پاسخ به این سوال بستگی به سلیقه شما و نیازمندی‌هایتان دارد اما به طور کلی میتوان گفت؛ رادیاتورهای پره ای معمولاً به سرعت گرم می شوند و خانه را هم گرم می کنند، اما در صورت خاموش شدن با سرعت بیشتری نسبت به رادیاتورهای پنلی سرد خواهند شد.

در نهایت از شما برای همراهی ما تا پایان مقاله خرید، قیمت و مشخصات انواع رادیاتور پنلی و پره‌ای تشکر میکنیم و از شما خواهشمندیم که با ارسال نظرات خود ما را دلگرم به ادامه فعالیت کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه