چرا آب گرم بعد از زمان زیادی به شیر آب می رسد

زمانی که باید صبر کنید برای یک دقیقه یا بیشتر تا آب گرم از شیر آب خارج شود بسیار خسته کننده است. وقتی منتظر آب گرم هستیم آب هدر می رود. بنابراین، چرا اینقدر طول می کشد تا آب گرم به شیر شما برسد و چگونه آن را بهبود ببخشید؟
دلیل اینکه آب گرم طول می کشد تا به شیر شما برسد این است که طول لوله آب گرم بسیار طولانی است. در طول شب، آب گرمی که در داخل لوله قرار دارد سرد می شود. تا زمانی که شیر آب گرم را باز می کنید، قبل از اینکه آب گرم از شیر خارج شود، ابتدا باید آب سرد را بیرون برانید.
زمانی که باید مدت زیادی منتظر بمانیم تا شیر آب گرم، آب گرم داشته باشد، ناخوشایند است. با این حال، راه هایی برای بهبود یا به طور بالقوه حذف این مشکل وجود دارد.

آب داغ چگونه به شیرآلات می رسد؟

بسیاری از مردم فکر می کردند که تا زمانی که آبگرمکن دارند، باید بتوانند بلافاصله با باز کردن شیر آب گرم، آب گرم دریافت کنند. متأسفانه، همیشه اینطور نیست.
پس از بستن شیر آب گرم، آب گرم داخل لوله می ماند. سپس به تدریج گرما را از دست می دهد و سرد می شود.
حالا وقتی می‌خواهید دوباره از آب گرم استفاده کنید، شیر آب گرم را باز می‌کنید و آب گرم از آبگرمکن خارج می‌شود، اما قبل از اینکه بتواند به شیر آب برسد، باید تمام آب سرد داخل لوله را به بیرون براند.
همانطور که قبلاً حدس زده اید، هر چه لوله آب گرم طولانی تر باشد، مدت بیشتری باید منتظر آب گرم در شیر باشید. علاوه بر این، اگر اندازه لوله بزرگتر باشد، باید مدت بیشتری نیز صبر کنید.
در هتل ها، به خصوص در هتل های مجلل، انتظار طولانی مدت برای آب گرم مطلقا غیر قابل قبول است. از این رو، باید راهی برای رفع مشکل پیدا کنیم.

چگونه زمان رسیدن آب گرم به شیرآلات را کوتاه کنیم؟

اگر از نیاز به یک دقیقه یا بیشتر صبر کردن برای خروج آب داغ از شیر خود ناامید شده‌اید، ممکن است بخواهید آن را با روش‌های زیر بهبود دهید.

سیستم برگشت آب گرم را معرفی کنید

در هتل ها و سایر ساختمان های تجاری، از سیستم برگشت آب گرم برای حل مشکل زمان انتظار طولانی آب گرم استفاده می کنیم.
اساساً یک سیستم برگشت آب گرم دارای یک پمپ برگشت آب گرم و مجموعه ای از لوله های برگشت آب گرم است تا اطمینان حاصل شود که آب گرم داخل لوله های آب گرم همیشه جاری است و ثابت نیست.
پمپ برگشت آب گرم به اندازه‌ای کوچک است که در صورت عدم استفاده از آب گرم، آب گرم را در یک حلقه بسته حرکت دهد. بنابراین، همیشه آب گرم در داخل لوله ها وجود دارد.
آب گرم داخل لوله ها به مخزن ذخیره آب گرم برگشته و آب گرم جدید در داخل لوله ها جریان می یابد. بنابراین، هر زمان که شیر آب گرم را باز کنید، بلافاصله (در عرض 5 ثانیه) آب گرم دریافت خواهید کرد.
با این حال، وجود سیستم برگشت آب گرم برای ساختمان های مسکونی و منازل معمول نیست. بنابراین، اگر می خواهید زمان انتظار آب گرم در خانه خود را بهبود بخشید، باید از آبگرمکن فوری استفاده کنید.

از آبگرمکن فوری استفاده کنید

آبگرمکن های فوری یا آبگرمکن های بدون مخزن راه حل های مناسبی برای آب گرم سریع هستند. آنها اغلب از نظر اندازه کوچک هستند و بنابراین می توان آنها را درست بالای سر دوش یا شیر حوض نصب کرد تا طول لوله را کاهش دهد و زمان انتظار آب گرم را کوتاه کند.
آبگرمکن‌های ذخیره‌سازی نیز می‌توانند زمان انتظار مشابه آبگرمکن‌های بدون مخزن را داشته باشند، اما اغلب حجیم هستند و بنابراین نمی‌توانند در بهینه‌ترین مکان برای آب گرم سریع نصب شوند.
آبگرمکن های بدون مخزن زیر سینک نیز قابل نصب هستند. چنین مکانی می تواند به دلیل طول لوله کوتاه بین آبگرمکن و شیر، آب گرم تقریباً فوری در اختیار شما قرار دهد.

لوله های آب گرم خود را عایق بندی کنید

عایق بندی لوله های آب گرم می تواند به حفظ دمای آب گرم داخل لوله ها برای مدت طولانی کمک کند. به ویژه هنگامی که مجبور هستید هر 20 دقیقه یک بار یا بیشتر از آب گرم استفاده کنید مفید است.
با این حال، لوله های آب گرم عایق بندی شده مانع از افت دمای آب گرم داخل نمی شوند. بعد از چند ساعت، آب داغ همچنان گرم می شود.
نتیجه
آب گرم به دلیل طول لوله طولانی، مدت زمان زیادی طول می کشد تا به شیرها برسد. قبل از اینکه آب گرم از شیر آب خارج شود، ابتدا باید آب سرد داخل لوله های آب گرم به بیرون رانده شود.
معرفی سیستم برگشت آب گرم می تواند زمان انتظار آب گرم را تا حد زیادی کوتاه کند. برای خانه ها، استفاده از آبگرمکن های بدون مخزن آنی نیز می تواند به کاهش مشکل کمک کند.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 2 / 5. تعداد رای: 1

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مهدی علمی‌تبار وب‌سایت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه