مینی اسپلیت چیست

مینی اسپلیت ها امروزه محبوب شده اند. گفته می شود آنها کارآمدتر هستند و در هزینه های برق صرفه جویی می کنند. مینی اسپلیت ممکن است برای برخی افراد جدید باشد و از این رو با مینی اسپلیت آشنا نیستند. بنابراین، مینی اسپلیت چیست؟
مینی اسپلیت یک سیستم گرمایش و سرمایش غیرمتمرکز است که خانه‌ها را قادر می‌سازد تا کنترل‌ مستقل دمای اتاق داشته باشند. از آنجایی که ظرفیت یک واحد مینی اسپلیت نسبتاً کمتر است، یک خانه یک خانواده ای معمولاً به حدود 4-6 مینی اسپلیت برای گرمایش و سرمایش کافی نیاز دارد. با این حال، مینی اسپلیت ها اغلب نسبت به سایر سیستم های گرمایش و سرمایش در هزینه های برق صرفه جویی می کنند.
خانه ها در کشورهایی مانند ایالات متحده اغلب با یک سیستم تهویه مطبوع متمرکز یا یک ترکیب بخاری گازی ساخته می شوند که از کانال برای توزیع هوا استفاده می کنند.
از طرفی اکثر مینی اسپلیت ها بدون کانال هستند. بنابراین، آنها ساده تر و در عین حال کارآمدتر هستند. با این حال، اکثر مردم هرگز با نصب یک واحد HVAC جدید سر و کار نداشتند، چه برسد به سیستم نسبتاً جدید مینی اسپلیت.
بنابراین، اگر به فکر نصب یک مینی اسپلیت در یکی از اتاق‌های خود(به عنوان مثال: گاراژ، اتاق آفتاب‌گیر و اتاق خواب تازه‌ساخت) یا کل خانه هستید، این پست همه چیزهایی را که برای تصمیم‌گیری آگاهانه لازم است توضیح می‌دهد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

مینی اسپلیت در مقابل بخاری مرکزی هوا/گاز

سیستم کولر گازی مرکزی و بخاری گازی یک سیستم گرمایشی و سرمایشی معمولی است که در اکثر خانه‌های یک خانواده یافت می‌شود. اگر در حال حاضر در خانه خود دارید، موارد زیر چیزی است که می توانید از یک مینی اسپلیت انتظار داشته باشید.

الف) مینی اسپلیت ها نیازی به اتصال به کانال ندارند

مینی اسپلیت ها اغلب به عنوان مینی اسپلیت های بدون کانال شناخته می شوند زیرا اکثر مدل های مینی اسپلیت نیازی به اتصال به کانال ندارند.
به طور کلی، 5 نوع مینی اسپلیت وجود دارد. الف) دیواری، ب) کاست سقفی، ج) کانالی سقفی، د) سقفی نمایان و ه) نصب شده روی زمین.
به جز نوع کانالی سقفی، هر 4 نوع مینی اسپلیت دیگر بدون کانال هستند. آنها مانند تهویه مطبوع مرکزی برای توزیع هوا به کانال کشی نیاز ندارند.
در میان آنها، نوع دیواری رایج ترین است.
اکثر افرادی که به دنبال مینی اسپلیت هستند، نوع دیواری را انتخاب می کنند زیرا ساده ترین، ارزان ترین و کارآمدترین نوع مینی اسپلیت با بیشترین عملکرد و ویژگی است.

ب) مینی اسپلیت ها بسیار بی صدا و کارآمد هستند

کندانسور(واحد بیرونی) کولر گازی مرکزی و دستگاه پرتاب باد فن بخاری گازی اغلب دو منبع رایج صدا هستند که مردم از آن شکایت دارند.
در حالی که برای مینی اسپلیت ها، مزیت اصلی عملکرد بی صدا است. هم برای دستگاه پرتاب باد فن داخلی و هم برای کندانسور (واحد خارجی).
یک مینی اسپلیت معمولی صدایی در حدود 25 دسی بل در فضای داخلی و 50 دسی بل در فضای باز تولید می کند که در داخل خانه به سختی قابل شنیدن است و در فضای باز قابل قبول است.
در همین حال، واحد بیرونی یک کولر گازی مرکزی می تواند همسایه شما را اذیت کند و راه اندازی یک بخاری گازی می تواند مانند یک موتور جت به نظر برسد.
اگر از افرادی که از سیستم کولر گازی مرکزی یا بخاری گازی به مینی اسپلیت تغییر مکان داده اند بپرسید، از چه چیزی بیشتر راضی هستند، پاسخ آنها عمدتاً عملکرد بی صدا و باورنکردنی است.
علاوه بر این، مینی اسپلیت‌ها از طریق کانال‌ها مانند کولرهای مرکزی و بخاری های گازی اتلاف انرژی ندارند. بنابراین، آنها کارآمدتر هستند.

ج) مینی اسپلیت ها برای سرویس و نگهداری آسان تر هستند

یک کولر گازی مرکزی اغلب در اتاق زیر شیروانی قرار دارد. در این میان بخاری گازی معمولاً در فضای تنگ نصب می شود. از این رو، سرویس و نگهداری آنها اغلب بسیار دشوار است.
از طرف دیگر، واحد داخلی یک مینی اسپلیت بر روی دیوار نصب شده است که دسترسی به آن را بسیار آسان می کند. بسیاری از افرادی که از مینی اسپلیت ها استفاده می کنند، حتی سرویس و نگهداری را خودشان انجام می دهند.
کانال ها برای جمع آوری گرد و غبار در طول زمان معروف هستند. از این رو، بهره وری کولر گازی مرکزی و بخاری گازی به مرور زمان به دلیل گرد و غبار که اصطکاک بیشتری در داخل کانال ایجاد می کند، کاهش می یابد.
برعکس، مینی اسپلیت ها را می توان تقریباً به طور کامل از هم جدا کرد. بنابراین، هر یک از اجزای آنها مانند کویل اواپراتور/کندانسور و فن دستگاه پرتاب باد را می توان به طور کامل تمیز کرد.
در نتیجه مینی اسپلیت ها می توانند کارایی خود را حتی پس از سال ها کارکرد حفظ کنند.
من شخصا یک مینی اسپلیت در اتاق خوابم دارم. از آنجایی که تمیز کردن برای من بسیار آسان است، همیشه از مینی اسپلیت در بهینه ترین حالت استفاده می کنم.

بررسی اجمالی مینی اسپلیت

اکنون که می دانید چگونه یک مینی اسپلیت با یک کولر گازی مرکزی و یک بخاری گازی مقایسه می شود. بنابراین، بیایید عمیق‌تر برویم و درباره خود مینی اسپلیت بیشتر بیاموزیم.

مینی اسپلیت چگونه کار می کند؟

مینی اسپلیت دارای یک واحد داخلی به نام اواپراتور(evaporator) و یک واحد خارجی به نام کندانسور است. با این حال، واحد داخلی و واحد خارجی یک مینی اسپلیت هنگام کار در حالت گرمایش معکوس می شوند.
دو دسته مینی اسپلیت وجود دارد. الف) تهویه مطبوع(air conditioner) مینی اسپلیت و ب) سانترال(کولر گازی)( heat pump) مینی اسپلیت.
تهویه مطبوع مینی اسپلیت به طور خاص فقط برای خنک کردن در نظر گرفته شده است. آنها عملکرد گرمایشی ندارند و بنابراین فقط زمانی مناسب هستند که به گرمایش در خانه خود نیازی نداشته باشید.
از طرف دیگر، سانترال ها(کولر های گازی) مینی اسپلیت برای انجام گرمایش و سرمایش طراحی شده اند. آنها می توانند بین حالت گرمایش و سرمایش جابجا شوند. از این رو، اینها مدلی هستند که بیشتر مردم به دنبال آن هستند.
از نظر کارایی و هزینه خرید، هر دو نوع تهویه مطبوع و سانترال(کولر گازی) مینی اسپلیت ها بسیار شبیه به هم هستند، با این تفاوت که هزینه تهویه مطبوع مینی اسپلیت معمولاً کمی کمتر از نسخه سانترال(کولر گازی) است.

در بین واحد داخلی و واحد خارجی یک مینی اسپلیت یک جفت لوله مسی عایق قرار دارد. این لوله های مسی به عنوان خط خنک کننده شناخته می شوند.
داخل دو خط خنک کننده یک خنک کننده قرار دارد. در حین کار، خنک کننده از طریق واحد داخلی و واحد خارجی برای انتقال حرارت به گردش در می آید.
امروزه اکثر مینی اسپلیت ها از خنک کننده R410A استفاده می کنند. در آینده نزدیک، تمام مینی اسپلیت ها به تدریج به خنک کننده R32 تغییر می کنند زیرا سازگارتر با محیط زیست است.
واحد داخلی مینی اسپلیت که روی دیوار آویزان است باید به یک لوله تخلیه کوچک PVC برای تخلیه آب میعانات متصل شود. معمولاً لوله تخلیه میعانات گازی به نزدیکترین لوله لوله کشی متصل می شود.
در خنک سازی، و رطوبت(رطوبت زدایی) یک مینی اسپلیت هوا را از طریق تراکم که در واحد داخلی آن اتفاق می افتد استخراج می کند. به همین دلیل است که باید یک لوله تخلیه را به واحد داخلی مینی اسپلیت وصل کنیم.
کندانسور(واحد خارجی) مینی اسپلیت مانند کندانسور کولر گازی مرکزی کار می کند. دارای کمپرسور، کویل مبدل حرارتی و فن می باشد. با این حال، کندانسور یک مینی اسپلیت بسیار کوچکتر از کولر گازی مرکزی است.
در حالی که از ترموستات نمایشگر دیواری برای کنترل سیستم تهویه مطبوع مرکزی خود استفاده می کنید، برای هر مینی اسپلیتی که خریداری می کنید، یک کنترل از راه دور به شما داده می شود. از این رو، شما از کنترل از راه دور برای کنترل مینی اسپلیت استفاده می کنید.
خوشبختانه، کنترل از راه دور مینی اسپلیت قابل اشتراک گذاری است. به این معنی که شما می توانید تنها از یک کنترل از راه دور برای تمام مینی اسپلیت های خانه خود استفاده کنید و آنها همچنان به طور مستقل کار خواهند کرد.

معایب مینی اسپلیت ها چیست؟

دو دلیل رایج برای عدم انتخاب استفاده از مینی اسپلیت وجود دارد:
دلیل اول این است که خانه شما قبلاً یک کانال از پیش ساخته شده برای تهویه مطبوع مرکزی دارد.
دلیل دوم این است که شما نمی خواهید یک مینی اسپلیت روی دیوار آویزان کنید.
از منظر مهندسی، مینی اسپلیت ها با در نظر گرفتن هزینه و کاربردی بودن، بهترین سیستم گرمایش و سرمایش خانه ها هستند.
پیش از این، خانه ها با سیستم گرمایش و سرمایش متمرکز ساخته می شدند، زیرا بخاری گازی بهترین سیستم برای گرمایش است.
امروزه سانترال ها(کولر های گازی) مینی اسپلیت می توانند همان عملکرد را ارائه دهند. ناگفته نماند، آنها برای محیط زیست بسیار بهتر هستند.
با این حال، اگر خانه شما از قبل دارای کانال های از پیش ساخته شده است، تغییر از سیستم تهویه مطبوع مرکزی به چند مینی اسپلیت ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری برای شما داشته باشد. اما، می توانید بعداً در هزینه های ماهانه برق صرفه جویی کنید.
اگر واقعاً نمی‌خواهید مینی اسپلیت‌ها را در اطراف خانه‌تان ببینید، می‌توانید انواع مختلفی از مینی اسپلیت‌ها را به غیر از نوع دیواری بررسی کنید تا ببینید آیا هر یک از آن‌ها با نیازهای شما مطابقت دارند یا خیر.

روند خرید یک مینی اسپلیت چگونه است؟

معمولا وقتی می خواهید کولر گازی مرکزی یا بخاری گازی بخرید، می توانید کندانسور، فن دمنده و کویل مبدل حرارتی را جداگانه انتخاب کنید. بیشتر اوقات، از یک متخصص مشاوره می گیرید.
با این حال، معمولا افراد مینی اسپلیت ها را به تنهایی انتخاب و خریداری می کنند، زیرا فرآیند انتخاب بسیار ساده و راحت است.
تمامی اجزای یک مینی اسپلیت توسط سازنده طراحی و انتخاب شده است. لازم نیست آنها را جداگانه انتخاب کنید و همچنین نمی توانید آنها را سفارشی کنید.
در عوض، مدل های مینی اسپلیت دلخواه خود را از کاتالوگ ارائه شده توسط سازنده انتخاب می کنید.
اگر هر کاتالوگ مینی اسپلیت را بخوانید، متوجه خواهید شد که بسیار طولانی و پیچیده است. نگران نباشید، موارد زیر به شما نشان می دهد که روند انتخاب مینی اسپلیت چگونه است:

مرحله 1: تک منطقه ای و چند منطقه ای

چه ورژن تهویه مطبوع باشد یا یک نسخه سانترال(کولر گازی)، ابتدا باید بین مینی اسپلیت تک منطقه ای یا مینی اسپلیت چند منطقه ای تصمیم بگیرید.
همانطور که از نام آن پیداست، مینی اسپلیت های تک منطقه ای تنها یک کنترل منطقه دما را ارائه می دهند. در حالی که برای مینی اسپلیت های چند منطقه ای، می توانید چندین کنترل منطقه دما داشته باشید.
اساساً یک مینی اسپلیت تک منطقه ای یک واحد خارجی دارد که فقط به یک واحد داخلی متصل می شود. در همین حال، یک مینی اسپلیت چند منطقه ای یک واحد بیرونی بزرگتر دارد که به 3 تا 5 واحد داخلی متصل می شود.
اگر خانه شما دارای 4 تا 6 اتاق است که نیاز به گرمایش و سرمایش دارند(به عنوان مثال: اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و آشپزخانه)، می توانید یک مینی اسپلیت تک منطقه ای در هر اتاق نصب کنید یا از یک مینی اسپلیت چند منطقه ای برای سرویس دهی به تمام اتاق ها استفاده کنید.
با مینی اسپلیت های تک منطقه ای، 6 واحد بیرونی در خارج از خانه و 6 واحد داخلی در داخل خانه خود (یک واحد داخلی در هر اتاق) خواهید داشت. تمام مینی اسپلیت ها به طور مستقل کنترل می شوند.
با مینی اسپلیت های چند منطقه ای، 1 واحد بیرونی در خارج از خانه و 6 واحد داخلی در داخل خانه خود (یک واحد داخلی در هر اتاق) خواهید داشت. تمام مینی اسپلیت ها نیز به طور مستقل کنترل می شوند.
اگر فضای کافی در خارج از خانه ندارید یا فکر می کنید که داشتن تعداد زیادی واحد های بیرونی در خارج از خانه خوب نیست، به شما پیشنهاد می کنم به سراغ مینی اسپلیت های تک منطقه بروید زیرا قابل اطمینان تر، ارزان تر و کارآمد تر هستند.

مرحله 2: رتبه بندی SEER و HSPF

SEER یا نسبت بهره وری انرژی فصلی یک رتبه بندی بازده انرژی برای سرمایش است. در همین حال، HSPF یا ضریب عملکرد فصلی گرمایش یک رتبه بندی بازده انرژی برای گرمایش است.
برای کارآمدتر کردن فرآیند انتخاب مینی اسپلیت، می توانید با نگاه کردن به مینی اسپلیت ها با حدود SEER 24 و HSPF 12 شروع کنید. این نوع رتبه بندی با کارایی خوب در نظر گرفته می شود. با این وجود، مینی اسپلیت های کم کارآمد هنوز بهتر از اکثر کولرهای مرکزی هستند.
نیازی به گفتن نیست، هر چه مقادیر SEER و HSPF بالاتر باشد، گرانتر می شود. بنابراین، بهترین راه تلاش برای تعادل بین کارایی و هزینه است.

مرحله 3: گرمایش کم محیط

مینی اسپلیت ها به دلیل بی فایده بودن یا عملکرد ضعیف در آب و هوای سرد اغلب شهرت بدی دارند. با این حال، اغلب مشکل خود مینی اسپلیت نیست، بلکه مشکل فرآیند انتخاب است.
نسخه‌ای از مینی اسپلیت‌ها وجود دارد که برای عملکرد خوب در سرمای شدید (زیر نقطه انجماد) طراحی شده‌اند. این مینی اسپلیت ها را می توان به طور متفاوتی از قبیل هایپر گرمایش، قطب شمال و گرمایش کم محیط نام برد.
اگر در یک مکان بسیار سرد زندگی می کنید، باید مدل سانترال(کولر گازی) مینی اسپلیت را با گرمایش کم محیط انتخاب کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این مدل ها معمولاً بسیار گران تر هستند.

مرحله 4: ظرفیت گرمایش و سرمایش

مانند کولرهای مرکزی، مینی اسپلیت ها در چندین ظرفیت مختلف موجود هستند. متداول ترین آنها مدل 9000 BTU و سپس مدل های 12000 BTU، 18000 BTU و 24000 BTU است.
در بیشتر موارد، شما فقط به یک مینی اسپلیت 9000 BTU در هر اتاق خواب نیاز دارید. برای اتاق نشیمن معمولا یک مینی اسپلیت 12000 یا 18000 BTU کافی است. در مورد آشپزخانه و اتاق ناهارخوری هم همینطور.
امروزه مینی اسپلیت ها دارای فناوری معکوس کننده هستند. یعنی می توانند ظرفیت خود را بر اساس نیاز تنظیم کنند. مینی اسپلیت با فناوری معکوس کننده گاهی اوقات به عنوان مینی اسپلیت با سرعت متغیر شناخته می شود.
به طور معمول، برای انتخاب ظرفیت مینی اسپلیت مناسب، باید از یک متخصص مشاوره بگیرید.

روند نصب یک مینی اسپلیت چگونه است؟

نصب مینی اسپلیت بسیار ساده تر از کولر مرکزی و بخاری گازی است. با این حال، هنوز یک مجموعه ابزار استاندارد HVAC مورد نیاز است.
فرآیند نصب مینی اسپلیت با واحد داخلی مینی اسپلیت شروع می شود. یک تکنسین قبل از نصب آن بر روی دیوار مناسب، آن را با شما در میان خواهد گذاشت. موقعیت واحد داخلی مینی اسپلیت برای عملکرد مینی اسپلیت مهم است.
هنگامی که واحد داخلی مینی اسپلیت روی دیوار نصب شد، تکنسین اقدام به سوراخ کردن یک سوراخ 3 اینچی در کنار واحد داخلی برای خطوط خنک کننده، خط تخلیه و سیم‌کشی برق می‌کند.
در مرحله بعد، تکنسین واحد خارجی مینی اسپلیت را روی زمین یا بر روی پایه نصب قرار می دهد. در نهایت، تکنسین آزمایش‌هایی را انجام می‌دهد و خطوط خنک کننده، خط تخلیه و سیم‌کشی برق را به واحد داخلی و واحد خارجی مینی اسپلیت متصل می‌کند.

روند سرویس یک مینی اسپلیت چگونه است؟

کویل مبدل حرارتی و فیلتر مینی اسپلیت دو موردی هستند که نیاز به سرویس های منظم دارند. خوشبختانه، تمیز کردن هر دو مورد بسیار آسان است.
درپوش واحد داخلی مینی اسپلیت برای سرویس باز می شود. فیلترهای مینی اسپلیت قابل جابجایی هستند. بنابراین، می توانید آنها را بیرون آورده و با آب معمولی تمیز کنید.
همچنین کویل مبدل حرارتی، شبیه کولر مرکزی است. می توانید از فرم تمیز کردن کویل استفاده کنید یا با یک متخصص برای کمک تماس بگیرید.
گاهی اوقات، یک مینی اسپلیت ممکن است به دلیل گرفتگی خط تخلیه، نشت آب داشته باشد. با این حال، می توان آن را نسبتاً به راحتی تعمیر کرد.
در مقایسه با سیستم تهویه مطبوع مرکزی، مینی اسپلیت ها مشکلاتی مانند گرمایش/سرمایش نامتعادل و جریان کم هوا ندارند. این مشکلات اغلب با کانال کشی همراه است.

طول عمر یک مینی اسپلیت چگونه است؟

قابلیت اطمینان طولانی مدت یکی از ملاحظات هنگام تصمیم گیری در مورد یک سیستم HVAC جدید است. در حالی که سیستم های تهویه مطبوع مرکزی اغلب حدود 15 تا 20 سال عمر می کنند، مینی اسپلیت ها حدود 10 تا 15 سال عمر می کنند.
با این حال، حفظ عملکرد سیستم های تهویه مطبوع مرکزی بدتر از عملکرد مینی اسپلیت ها است، به دلیل کانال های پیچیده ای که دارند.
یک دستگاه تهویه مطبوع مرکزی 10 ساله ممکن است به دلیل وجود کانال های کثیف که باعث مقاومت هوای بالا می شود، دچار جریان هوای کم، خنک کننده ناکافی و هزینه برق زیاد شود. در عین حال، کار تمیز کردن کانال پرهزینه و خسته کننده است و بنابراین افراد به ندرت این کار را انجام می دهند مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.
از طرف دیگر، یک مینی اسپلیت 10 ساله می تواند نزدیک به یک اسپلیت جدید عمل کند زیرا کثیفی مشکلی ندارد و می توان آن را به راحتی و به طور کامل تمیز کرد.
علاوه بر این، مینی اسپلیت ها نسبت به تهویه مطبوع مرکزی قابل اعتمادتر هستند، زیرا اگر یک یا دو مینی اسپلیت از کار افتاد، همچنان می توانید گرمایش و سرمایش داشته باشید. در حالی که اگر یک کولر مرکزی از کار بیفتد، کل خانه شما گرمایش و سرمایش نخواهد داشت.

چه زمانی باید از مینی اسپلیت استفاده کرد؟

عملکرد بی صدا و بهره وری بالا در واقع خوب است. با این حال، همه شرایط ایده آل برای استفاده از مینی اسپلیت را ندارند. بنابراین، چه زمانی باید از مینی اسپلیت استفاده کنید؟
به طور کلی، زمانی که خانه شما دارای سیستم تهویه مطبوع و گرمایش مرکزی داخلی نیست، باید از مینی اسپلیت استفاده کنید. علاوه بر این، باید در اتاق های اضافی که به تازگی ساخته یا بازسازی کرده اید، یک مینی اسپلیت را نیز در نظر بگیرید.
اتاق‌هایی مانند گاراژ، زیرزمین و اتاق آفتاب‌گیر که امکان دسترسی به تهویه مطبوع مرکزی وجود ندارد، برای یک مینی اسپلیت عالی هستند.

1) کانال از پیش ساخته شده شما در وضعیت نامناسبی قرار دارد

هنگامی که خانه شما با سیستم تهویه مطبوع و گرمایش مرکزی ساخته شده است، جایگزینی یک تهویه مطبوع مرکزی یا بخاری گازی جدید مقرون به صرفه تر از نصب چند مینی اسپلیت است.
با این حال، اگر یک خانه قدیمی دارید و کانال کشی آن در وضعیت نامناسبی قرار دارد، جایگزینی آن با مینی اسپلیت ایده بدی نیست زیرا تعمیر تمام کانال کشی می تواند بسیار پرهزینه باشد.

2) شما به تازگی یک اتاق اضافی ساخته اید

اگر اخیراً یک اتاق جدید به خانه خود اضافه کرده اید، گسترش کانال تهویه مطبوع مرکزی فعلی شما می تواند بسیار پرهزینه باشد. ناگفته نماند، سیستم موجود شما ممکن است ظرفیت کافی برای مدیریت آن را نداشته باشد.
بنابراین، می توانید یک مینی اسپلیت را در اتاق اضافی به عنوان یک سیستم گرمایش و سرمایش جداگانه در نظر بگیرید.

3) در خانه خود کانال کشی از پیش ساخته شده ندارید

اگر خانه قبلا کانال کشی از پیش ساخته شده ندارد، بهترین زمان برای استفاده از یک سیستم مینی اسپلیت کامل در خانه شما است. نصب کانال کشی جدید در خانه بسیار پرهزینه است.
کولرهای مرکزی به اندازه مینی اسپلیت کارآمد نیستند. بنابراین، این بهترین زمان برای در نظر گرفتن یک سیستم گرمایشی و سرمایشی بسیار کارآمدتر برای کاهش هزینه ماهانه برق است.

4) هزینه گاز در حال افزایش است

اگر متوجه شدید که هزینه عملیاتی یک بخاری گازی در حال افزایش است یا هزینه گاز در منطقه شما به طور کلی بالاتر است، می توانید به سانترال ها(کولر های گازی) مینی اسپلیت تغییر دهید.

5) شما می خواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و هزینه برق را کاهش دهید

مینی اسپلیت ها نسبت به کولرهای مرکزی کارآمدتر هستند. بنابراین، اگر به فکر صرفه جویی بیشتر در انرژی برای کمک به محیط زیست و کاهش هزینه برق خانه خود هستید، قطعاً می توانید به مینی اسپلیت ها روی بیاورید.

برخی از بهترین مینی اسپلیت های موجود در بازار

مینی اسپلیت ها رایج ترین نوع سیستم تهویه مطبوع در جهان هستند. از این رو، برندها و مدل های مختلف مینی اسپلیت در بازار موجود است.

  • Daikin ATMOSPHERA: کارآمدترین مینی اسپلیت
  • Mitsubishi MSZ-FS: بهترین مینی اسپلیت برای آب و هوای سرد
  • Panasonic ClimaPure XE: مینی اسپلیتی که بهترین کیفیت هوا را ارائه می دهد.
  • MrCool DIY 3rd Generation: ساده ترین مینی اسپلیت برای نصب توسط خودتان
  • Gree Vireo+: بهترین مینی اسپلیت 115 ولت
  • Senville LETO: بهترین مینی اسپلیت باتوجه به بودجه
  • LG Art Cool Mirror: مینی اسپلیت با بهترین ظاهر

فهرست برندهای رایج مینی اسپلیت

  • Daikin
  • Panasonic
  • Mitsubishi
  • Fujitsu
  • LG
  • Gree
  • Pioneer
  • Senville
  • MrCool
  • Midea

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مهدی علمی‌تبار وب‌سایت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه