آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل

کولرهای گازی قابل حمل جایگزین مناسبی برای کولرهای پنجره ای هستند زیرا نصب سریع و آسانی دارند و می توان آنها را از اتاقی به اتاق دیگر منتقل کرد. دستگاه های کولر گازی قابل حمل با خنک کردن هوای گرم اتاق با استفاده از مبردها و خروج هوای گرم که محصول جانبی این فرآیند است از طریق شلنگ از اتاق خارج می شوند. [1] برای اینکه سیستم کولر گازی شما کار کند، باید اطمینان حاصل کنید که این هوای گرم با موفقیت از اتاق خارج می شود، ترجیحاً از طریق یک پنجره به بیرون. [2]این راهنما به شما یاد می دهد که چگونه یک کولر گازی قابل حمل تک شلنگی را به درستی نصب و هواگیری از طریق پنجره انجام دهید و در صورت در دسترس نبودن پنجره، پیشنهادات جایگزین ارائه می دهد. با ما در تاسیس پلاس همراه باشید تا آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل را به صورت کامل بررسی نماییم.

تهویه هوای قابل حمل از طریق پنجره

آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل

دستورالعمل های ارائه شده به همراه کولر گازی قابل حمل خود را به دقت بخوانید. این دستورالعمل ها و هرگونه اطلاعات مربوط به گارانتی را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.
آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل

مکانی را برای کولر گازی قابل حمل خود انتخاب کنید.

  • کولر گازی را هم نزدیک پنجره و هم نزدیک پریز برق قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که سیستم کولر گازی خطری برای زمین خوردن نداشته باشد و جریان هوا توسط مبلمان، گیاهان و غیره مسدود نشود.
Image titled Install a Portable Air Conditioner Step 3

تعیین کنید که آیا کیت آداپتور پنجره با پنجره شما کار می کند یا خیر. تقریباً همه کولرهای گازی قابل حمل با یک کیت آداپتور پنجره ارائه می شوند که کار می کند، اما در برخی موارد این کیت وجود ندارد یا برای پنجره مناسب نیست، و شما باید کمی بداهه بسازید.[3]

  • برای اینکه دستگاه به خوبی کار کند، شکاف های بین آداپتور پنجره شیلنگ هواکش و دو طرف پنجره باید بسته شود.
  • برای تعیین اینکه آیا کیت آداپتور پنجره را می توان گسترش داد یا برش داد تا به درستی جا بیفتد، باز شدن پنجره خود را اندازه بگیرید.
  • اگر کیت آداپتور پنجره همراه با واحد قابل حمل شما وجود ندارد یا به اندازه کافی متناسب با پنجره شما نیست، اندازه‌گیری دقیق دهانه‌ای را که باید در آن قرار دهید انجام دهید و یک تکه پلکسی گلاس را در فروشگاه سخت‌افزار محلی خود برش دهید.
  • همچنین می توانید از یک تکه تخته سه لا یا حتی مقوا برای پر کردن شکاف استفاده کنید. این گزینه ها جذابیت کمتری دارند، اما در کوتاه مدت کار خواهند کرد.
آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل
شیلنگ اگزوز ارائه شده به همراه کولر گازی قابل حمل را به واحد کولر گازی وصل کنید.[4]

این ممکن است یک شیلنگ منفرد با کانکتورهایی باشد که قبلاً متصل شده‌اند، یا ممکن است مجبور شوید ابتدا یک کانکتور اگزوز را به دستگاه وصل کنید و سپس شلنگ را به کانکتور وصل کنید. دستورالعمل هایی را که با واحد خود ارائه شده است دنبال کنید.

  • براکت یا آداپتور اتصال پنجره را به انتهای دیگر شیلنگ اگزوز وصل کنید، اگر قبلاً وصل نشده باشد.
  • شیلنگ اگزوز را به سمت پنجره بکشید و براکت یا آداپتور اتصال پنجره را در پنجره باز قرار دهید.
Image titled Install a Portable Air Conditioner Step 5

اتصال پنجره شیلنگ اگزوز را در جای خود محکم کنید. لغزنده‌ها یا پانل‌های کیت پنجره همراه را تا زمانی تنظیم کنید که شکاف بین براکت اتصال پنجره و کناره‌های پنجره را کاملاً پر کنند.[5]

  • اگر از یک تکه پلکسی گلاس استفاده می کنید، به سادگی آن را در طاقچه کنار (یا بالای) اتصال پنجره شیلنگ اگزوز بلغزانید و آن را در جای خود نگه دارید تا پنجره بسته شود.
  • پنجره را ببندید تا به خوبی با اتصال پنجره شیلنگ اگزوز قرار گیرد و همه چیز را محکم در جای خود نگه دارد.
  • در برخی موارد، ممکن است لازم باشد از نوار چسب برای مهر و موم کردن شکاف های اطراف اتصال پنجره شیلنگ اگزوز استفاده کنید و کیت پنجره را محکم در جای خود نگه دارید.
آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل
کولر گازی خود را به برق وصل کنید. اکنون باید آماده استفاده باشد!

آموزش نصب کولر گازی قابل حمل در صورت در دسترس نبودن پنجره

آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل

کولر گازی را از یک در شیشه ای کشویی خارج کنید. نصب شبیه به یک پنجره خواهد بود. با این حال، احتمالاً باید یک تکه پلکسی گلاس بخرید تا شکاف بین شلنگ اگزوز و بالای در را پر کنید.[6]
همچنین استفاده از درب را بسیار ناخوشایند می کند.
آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل

تهویه هوا را از سقف خارج کنید.[7]

  • در محیط‌های اداری که پنجره‌های بیرونی وجود ندارند یا در دسترس نیستند، کولر گازی قابل حمل را می‌توان از طریق یک سقف تخلیه کرد. کیت های دریچه سقفی تجاری را می توان به صورت آنلاین یا از خرده فروش کولر گازی محلی خود خریداری کرد.
  • تعدادی از خطرات و ناکارآمدی‌های احتمالی در این روش وجود دارد، بنابراین قبل از ادامه، حتماً با پرسنل تعمیر و نگهداری ساختمان خود مشورت کنید.
  • همچنین می توان هوای مطبوع قابل حمل را به اتاق زیر شیروانی تخلیه کرد، اما برای جلوگیری از آسیب اموال یا گرم شدن ناخواسته سایر قسمت های خانه، توصیه می شود قبل از اقدام از یک متخصص HVAC مشاوره حرفه ای دریافت کنید.
Image titled Install a Portable Air Conditioner Step 9
کولر گازی را از یک دیوار بیرونی خارج کنید.[8].
اگر پنجره ای در دسترس نباشد و نصب طولانی مدت مورد نظر باشد، یک پیمانکار دارای مجوز می تواند سوراخی را از طریق دیوار بیرونی ایجاد کند و یک پورت اگزوز برای واحد کولر گازی قابل حمل شما نصب کند.
Image titled Install a Portable Air Conditioner Step 10

کولر گازی قابل حمل را از طریق دودکش تخلیه کنید. در خانه هایی که دارای دودکش هستند، امکان هواگیری کولر گازی قابل حمل از طریق شومینه وجود دارد.

  • از کیت آداپتور پنجره ارائه شده یا پلکسی گلاس سفارشی برای پر کردن شکاف های اطراف شلنگ اگزوز و دهانه شومینه استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که دودکش تمیز باشد و دوده مانع آن نشود و دودکش باز باشد. [9]

از شما هراهان گرامی، برای همراهی ما در مقاله آموزش نحوه نصب کولر گازی پرتابل سپاسگزاریم و شما عزیزان میتوانید برای خرید، بررسی و قیمت کولرگازی به فروشگاه تاسیس پلاس مراجعه کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه