تحقیقات جدید نشان می‌دهد که راهبردهای ساختمانی می‌توانند خطر انتقال پاتوژن‌ها از طریق هوا را تا ۸۰ درصد کاهش دهند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که راهبردهای ساختمانی می‌توانند خطر انتقال پاتوژن‌ها از طریق هوا را تا ۸۰ درصد کاهش دهند.

کریر(Carrier) و دانشگاه سیراکوز(Syracuse University) ابزار ارزیابی را برای تعیین کمیت کاهش خطر در ساختمان ها ایجاد می کنند و استراتژی های کاهشی سفارشی را توصیه می کنند.

دانشگاه سیراکوز(Syracuse University) با نشان دادن اثربخشی سیستم‌های ساختمانی برای کاهش انتقال عوامل بیماری‌زا از طریق هوا در ساختمان‌ها، شرکت کریر گلوبال و دانشگاه سیراکوز ابزار ارزیابی مشترکی را توسعه داده‌اند که می‌تواند ساختمان‌ها را از نظر خطر انتقال پاتوژن در هوا ارزیابی کند و استراتژی‌های سفارشی برای کمک به اطمینان از محیط‌های سالم‌تر و ایمن‌تر برای ساکنان ساختمان ارائه دهد. شرکت جهانی کریر(بورس اوراق بهادر نیویورک:CARR) ارائه دهنده جهانی راه حل های سالم، ایمن و پایدار و زنجیره سرد است.

پژوهشی که با کالج مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه سیراکوز(Syracuse University) انجام شد، ارزیابی کرد که استراتژی‌های مختلف کاهشی چقدر در کاهش خطر انتقال پاتوژن‌های موجود در هوا در ساختمان‌ها موثر هستند. به طور خاص، این مطالعه اجزای منفرد در ساختمان‌ها و نحوه کار آنها را با هم ارزیابی کرد. نتایج نشان داد که استراتژی‌های کاهش لایه‌ای سفارشی می‌تواند خطر انتقال پاتوژن‌ها از طریق هوا را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. تاکتیک هایی مانند اشغال مدیریت شده، افزایش فیلتراسیون و تهویه، پاکیزه کننده های هوا و تصفیه کننده های هوا می توانند به ایجاد محیط های داخلی سالم تر و ایمن تر کمک کنند. همچنین، حمایت اولیه مطالعه از طرف کریر بود.

در این مطالعه، دانشگاه سیراکوز(Syracuse University) نرخ تولید ویروس را بر اساس مطالعات موردی منتشر شده برای شیوع SARS-COV-2 تخمین زد، شرایط فضای پایه را برای انواع مختلف ساختمان ها تعریف کرد، و سپس معادله ولز-ریلی(Wells-Riley) را برای تخمین خطرات پایه به کار برد.

پروفسور جنسن ژانگ(Professor Jensen Zhang) پروفسور مهندسی مکانیک و هوافضا دانشگاه سیراکوز گفت: «با استفاده از این داده‌های جمع‌آوری شده و محاسبه ریسک، ما پتانسیل کاهش خطر انتقال هوا را با استفاده از استراتژی‌های مختلف کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان از جمله کنترل منبع، تهویه و تمیز کردن هوا تعیین کردیم. این دلگرم کننده است که بدانیم می توان به کاهش قابل توجه ریسک آن دست یافت.»

راجان گوئل معاون ارشد رئيس جمهور، گروه راه حل های ساختمان کریر و رهبر برنامه ساختمان های سالم کریر، گفت: “ابزار ارزيابي جديد ما راهي جديد و ابتكاري را براي كارشناسان Carrier فراهم مي‌كند تا اجزاي منفرد را در ساختمان‌ها و چگونگي كار آنها با هم بررسي كنند، تا يك استراتژي لايه‌اي را توصيه كنند كه در نهايت خطر انتقال پاتوژن‌ها را از طريق هوا كاهش دهد. این ابزار مکانیزم بسیار موثری را برای بهبود کیفیت و کارایی کلی هوای داخلی مشتریانمان فراهم می کند.”

کریر میراث همکاری با موسسات پیشرو برای پیشبرد مجموعه دانش را دارد. اخیراً، کریر با دانشگاه کلرادو بولدر(University of Colorado Boulder) برای بررسی میزان تهویه در کلاس‌های K-12 کار کرد و دریافت که 60 درصد از کلاس‌های مطالعه شده در منطقه دنور کمتر از سطح تهویه توصیه‌شده بودند. کریر همچنین از تحقیقات پیشگامانه با دانشگاه هاروارد(Harvard’s T.H)، دانشکده بهداشت عمومی چان و آزمایشگاه کیفیت محیط داخلی در مرکز عالی دانشگاه سیراکوز که تأثیر تهویه را بر عملکرد شناختی بررسی کردند، پشتیبانی کرد. مطالعه تأثیر ساختمان‌های سبز بر عملکرد شناختی نشان داد که نمرات آزمون عملکرد شناختی در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه در ساختمان‌های سبز با تهویه پیشرفته دو برابر شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان‌بندی ارزیابی ساختمان، به Corporate.Carrier.com/HealthyBuildings مراجعه کنید تا با کارشناس ساختمان‌های سالم کریر تماس بگیرید. برنامه ساختمان‌های سالم کریر و راه‌حل‌های آن می‌تواند به ارزیابی، بهره‌برداری، نگهداری و ارتقاء ساختمان‌ها کمک کند تا از مهم‌ترین چیزها محافظت شود یعنی همان سلامتی افراد داخل.

در مورد کریر(Carrier)

کریر که توسط مخترع تهویه مطبوع مدرن تأسیس شده است، یک رهبر جهانی در راه حل های گرمایش، تهویه مطبوع و سردسازی با فناوری پیشرفته است. کارشناسان شرکت کریر، راه حل های پایدار، ادغام محصولات کم مصرف، کنترل ساختمان و خدمات انرژی را برای مشتریان مسکونی، تجاری، خرده فروشی، حمل و نقل و خدمات غذایی ارائه می دهند. کریر بخشی از شرکت جهانی Carrier، ارائه‌دهنده جهانی راه‌حل‌های نوآورانه سالم، ایمن و پایدار ساختمان و زنجیره سرد است. برای اطلاعات بیشتر، از carrier.com دیدن کنید یا @Carrier را در توییتر دنبال کنید.

مرجع

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه