5 گرایش برتر فناوری، انرژی و نرم افزار HVACR در سال 2023

5 گرایش برتر فناوری، انرژی و نرم افزار تهویه مطبوع و تاسیسات در سال 2023

حوزه تهویه مطبوع و تاسیسات یک حوزه قدیمی است، البته در حال تکامل است و مانند هر تکامل دیگری، دردهای فزاینده ای وجود دارد. اما در این تغییرات یک تازگی و هیجان نیز وجود دارد.

پس از همه گیری یک دوره شلوغ اما دوره ای از رکود تحمیلی در حالی که مردم در داخل خانه به سر می بردند به نظر می رسد که صنعت نه تنها بخار را جذب کرد، بلکه با سرعت کار می کند. با توجه به گرایش های فناوری، رشد پایداری و تغییرات نظارتی که همه در سال 2023 انتظار می‌رود، و حتی با تغییر آموزش حضوری به سمت مجازی، صاحبان تهویه مطبوع و تاسیسات باید به سرعت خود را وفق دهند.

پس از کمی تحقیق، فهرست زیر را با مبرم‌ترین روندها و تغییراتی که در سال 2023 در مورد آن صحبت می‌شود، کم کردم. پس از صحبت با بسیاری از دارندگان تهویه مطبوع و تاسیسات، اتفاق نظر این شد که تکامل اینجاست و نیاز به گسترش به نرم‌افزار GPS، فناوری اطلاعات پیشرفته و سیستم‌های امنیتی، و فناوری تلفن همراه برای تماس‌های خدماتی، و همچنین سیستم‌های CSR و HR به روز شده است و برای رقابتی ماندن ضروری است.

صاحبان کسب و کار تهویه مطبوع و تاسیسات در سال 2023 چه انتظاری باید داشته باشند؟

همانطور که به پایان یک سال شلوغ نزدیک می شویم، فکر کردم مناسب است که به آینده نگاه کنم و برخی از روندهای برتر فناوری، انرژی و نرم افزار را که می توانید در سال 2023 انتظار داشته باشید، پیش بینی کنم.

  1. ساختمان سبز، گرمایش و سرمایش جایگزین

اگر صاحب کسب و کار تهویه مطبوع و تاسیسات هستید (به خصوص با مشتریان تجاری کار می کنید) ممکن است بخواهید به آن توجه کنید. با ورود به سال 2023، آماده باشید برای سازندگان بیشتری که انتظار سیستم های “سبز” را داشته باشند. تیم شما باید بسیار آموزش دیده باشد و موجودی/فروشندگان شما باید برای انطباق با یکدیگر هماهنگ باشند – به خصوص اگر یک کسب و کار خانوادگی کوچک هستید که به روش قدیمی اداره می شود. در حالی که هیچ ایرادی ندارد که یک کسب و کار خانوادگی کوچک برای مردم محلی داشته باشید، حتی برای شما، همه چیز تغییر خواهد کرد. با تغییرات نظارتی و توجه بیشتر سازندگان به تقاضای مصرف کننده، ساختمان سبز دیگر برای “شرکت های بزرگ” محفوظ نیست. بنابراین، اگر قصد دارید در ده سال آینده در رقابت بمانید، اکنون زمان ایجاد تغییرات است. بیشتر و بیشتر املاک جدید با طراحی های سازگار با محیط زیست ساخته می شوند تا از حداقل انرژی برای گرمایش و سرمایش استفاده کنند. دیگر عایق کاری کافی نیست. به گفته مشاور KGG، سازندگان سبز باید مستقیماً با نصب کنندگان سیستم تهویه مطبوع و تاسیسات برای دستیابی به هدف “سبز” کار کنند. KGG در مقاله ای با نام نقش سیستم تهویه مطبوع در ساختمان های سبز چیست؟، توضیح می دهد که چگونه این بر مواد و هماهنگی بین سازندگان و نصب کنندگان سیستم های تهویه مطبوع و تاسیسات تأثیر می گذارد.

برای ساخت پایدارتر از نظر زیست محیطی، سازندگان باید نقش سیستم تهویه مطبوع و تاسیسات را در ساختمان‌های سبز در اولویت قرار دهند. موضوع مصرف انرژی در گرایش‌های تهویه مطبوع و تاسیسات برای ساختمان‌های پایدار مشهود است… سیستم‌های تهویه مطبوع پایدارتر، مانند انرژی خورشیدی یا بادی، به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. برای پایین نگه داشتن هزینه های عملیاتی تجهیزات تهویه مطبوع و تاسیسات، از منابع تجدید پذیر استفاده کنید.

و KGG می گوید…

در اینجا چندین گرایش فعلی تهویه مطبوع و تاسیسات وجود دارد که سازندگان سبز باید از آنها آگاه باشند:

  • سیستم های مینی اسپلیت
  • سیستم های تهویه مطبوع با سرعت متغیر
  • تهویه بازیابی حرارت
  • تهویه مطبوع حرارتی
  • تهویه مطبوع با یخ
  • بسته بندی مجرای آرام بازیافتی
  • پمپ های حرارتی زمین گرمایی

این منجر به تغییر بعدی در سال 2023 می شود، و این تغییر داوطلبانه نیست – این تغییرات تنظیم کننده است که در سال 2023 اعمال می شود.

  1. انرژی و تغییرات نظارتی در سال 2023

بهره وری گرمایشی

تغییرات تنظیم کننده فدرال در سال 2023 اعمال می شود و بر تولید کنندگان و صاحبان تهویه مطبوع و تاسیسات تأثیر می گذارد. حداقلِ رتبه برای بهره وری گرمایش برای پمپ های حرارتی منبع هوا افزایش می یابد. ضریب عملکرد فصلی گرمایش (HSPF) از 8.2 مورد نیاز به 8.8 در حال حرکت است.

برخی از اخطارها نیز وجود دارد، و اثرات نظارتی در سراسر کشور متفاوت است، بنابراین حتما تحقیقات خود را انجام دهید. اما دولت فدرال این دستورات را از ژانویه 2023 اعمال می کند. با این حال، وقتی حداقل ها به استاندارد فدرال تبدیل شوند، دولت از شما نمی خواهد پمپ های حرارتی یا تهویه مطبوع قدیمی تر را تعویض کنید. هر 13 مدل SEER دیگر مجاز نخواهد بود – هنگام انجام پیش‌بینی موجودی در سال 2023 حتماً با آن سازگار شوید. تجهیزات جدید شما باید حداقل دارای رتبه 14 SEER (نسبت بهره وری انرژی فصلی) باشند – که این در برخی ایالت ها 15 SEER است. همچنین، هر پمپ حرارتی جدید باید دارای رتبه HSPF 8.8 باشد. برای اطلاعات بیشتر با وزارت انرژی ایالات متحده تماس بگیرید.

تا زمانی که این تغییر الزامی نشود، مبنای کارایی 13 SEER برای پمپ های حرارتی و تهویه مطبوع نصب شده در خانه ها در نیمه شمالی ایالات متحده و 14 SEER برای تجهیزات در ایالت های جنوبی باقی می ماند.

اما تا چند ماه دیگر حداقل استاندارد 14 SEER برای ایالت های شمالی و 15 SEER برای ایالت های جنوبی خواهد بود.

کولر ها

تغییرات همچنین بر نوع کولر هایی که سازندگان در تهویه مطبوع و پمپ های حرارتی جدید استفاده می کنند، تأثیر می گذارد. با توجه به نگرانی های جهانی و حرکت به سمت ایجاد ابتکارات تغییرات آب و هوایی، R-410a، یک هیدروفلوئوروکربن (HFC)، حذف یا کنار گذاشته خواهد شد. مشخص شده است که این کولر در صورت نشت، اثرات زیست محیطی مضری دارد. سازمان حفاظت از محیط زیست دستور کاهش تدریجی تولید و واردات HFCs به میزان 85 درصد در 15 سال آینده را اعلام کرده است.

این چه تاثیری بر شرکت شما دارد؟

از سال 2023، سیستم‌های خنک‌کننده جدید حاوی کولر با پتانسیل کمتر گرمایش جهانی خواهند بود. چندین تولید کننده برنامه هایی را برای ساخت پمپ های حرارتی و تهویه مطبوع سازگار با R-454b جدید اعلام کرده اند. R-454b سازگارتر با محیط زیست است. اما باز هم، اشکالاتی وجود دارد، R454b نسبتاً قابل اشتعال است. بهترین روش این است که آگاه باشید. دانش قدرت است. مطمئن شوید که همه تکنسین های خود را در مورد تغییرات آموزش داده اید.

اگرچه R-410a همچنان برای تعمیر تجهیزات در طول مرحله کاهش در دسترس خواهد بود، تهویه مطبوع و پمپ های حرارتی جدید از سال آینده حاوی R-410a نخواهند بود.

تولیدکنندگان شروع به عرضه محصولات جدید خود خواهند کرد. بنابراین، دوباره، اگر برای سال 2023 بودجه و پیش بینی می کنید، این را در نظر داشته باشید.

علاوه بر سیستم های خانه هوشمند، نگرانی های پایداری و تمرکز بر IAQ، تقاضای مصرف کنندگان برای موارد زیر افزایش خواهد یافت:

  • سیستم های تهویه مطبوع و تاسیسات با انرژی خورشیدی
  • کمپرسورهای سرعت متغیر
  • کولر گازی اینورتر
  • پمپ های حرارتی زمین گرمایی
  • دریچه های تقویت شده با حسگر برای IAQ
  • واحدهای تهویه مطبوع فعال با حرکت

آخرین صفحه محصول و اخبار صنعت و تمرکز محصول ما را هم در موضوع و هم به صورت آنلاین مشاهده کنید. همچنین، حتماً در خبرنامه ماهانه Ahead of the Curve مشترک شوید، جایی که ما انتشارات محصولات و به‌روزرسانی‌های شرکت را در مورد جدیدترین اخبار منتشر می‌کنیم.

  1. افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای سیستم های خانه هوشمند

سیستم های خانه های هوشمند در سال گذشته یک روند بزرگ برای صاحبان خانه بوده است. اینها سیستم های گرمایشی و سرمایشی «هوشمند» همه جانبه هستند – نه فقط ترموستات ها – و به صاحب خانه ها (و صاحبان املاک تجاری) اجازه می دهند تا فناوری تهویه مطبوع و تاسیسات خود را با اکثر عملکردهای دیگر در سراسر خانه ادغام کنند. به عنوان مثال، صاحب خانه می تواند دمای ترموستات را از طریق ریموت یا کنترل صوتی تنظیم کند. اما از آنجایی که سیستم های خانه هوشمند مورد تقاضا هستند، گزینه بهتر یک سیستم خانه کامل است. بنابراین، اکثر شرکت ها در حال حاضر کل سیستم های خانگی را پیشنهاد و ارائه می کنند. کل سیستم خانه با زندگی شما سازگار است و با وسایل فعلی شما کار می کند. به عنوان مثال، ممکن است بتوانید ترموستات خود را از تلفن هوشمند خود کنترل کنید یا هشدار اولیه در مورد نشت دریافت کنید. مجموعه محصولات به این معنی است که شما می توانید کنترل را در هر کجا که هستید به دست بگیرید.

این برای شما، صاحب تهویه مطبوع و تاسیسات چه معنایی دارد؟

به طور بالقوه، این افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای نصب سیستم های خانه هوشمند می تواند به معنای افزایش سودآوری باشد. اما این ممکن است به معنای سرمایه گذاری اولیه هم در تجهیزات و هم در آموزش باشد. زیرا افزایش سیستم های هوشمند منجر به افزایش نگهداری پیشگیرانه می شود. نکته: پس از هر گونه ارتقای سیستم هوشمند، حتماً مشتریان را برای قراردادهای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ثبت نام کنید.

  1. فناوری پیشرفته GPS، ارتباطات تلفن همراه، برنامه ها و CSR

با حرکت به سمت کنترل‌های «هوشمند»، مشتریان انتظار خدمات میدانی پیشرفته‌تری را هم در قرارهای ملاقات در خانه و هم در بین آن‌ها خواهند داشت – این شامل تمام ارتباطات می‌شود. اگر مشتریان تمایل بیشتری به دسترسی فوری در زندگی روزمره خود پیدا کنند، انتظارات بیشتری در مورد خدمات مشتری و ارتباطات خدمات میدانی خواهند داشت. حرکت به سمت ارتباطات تلفن همراه، هشدارهای متنی خودکار، برنامه‌ها و GPS ضروری است. GPS پیشرفته برای ادغام ارتباط بین مشتری، تکنسین میدانی و حتی مدیران فروش و محصول ضروری است. مقاله ما توسط کوین آریس را در شماره ژوئن ببینید.

  1. واقعیت مجازی (VR) و آموزش از راه دور برای متخصصان تهویه مطبوع و تاسیسات

نیروی کار تهویه مطبوع و تاسیسات با بازنشستگی صاحبانِ بیشتر و کارگران حرفه‌ای در حال کاهش است. موضوع جدیدی نیست، در دوران پس از همه‌گیری که همه چیز از راه دور شد، صنعت باید راه‌های جدیدی برای آموزش کشف می‌کرد – VR، Remote و Hybrid در تقاضا رشد کرده‌اند. در حالی که بسیاری از ما معتقد نیستیم که جایگزین مناسبی برای آموزش در حین کار و آموزش در میدان وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به مصالحه در حد متوسط در اینجا وجود داشته باشد، زیرا تولید کنندگان و شرکت های بیشتری آموزش واقعیت مجازی و یادگیری از راه دور را ارائه می دهند. با توجه به اداره آمار کار ایالات متحده، انتظار می رود چشم انداز شغلی 2016-2026 برای تکنسین های تهویه مطبوع و تاسیسات  15 درصد رشد کند، بیش از سه برابر سریعتر از میانگین نرخ رشد 4 درصدی همه مشاغل. با این حال، انتظار نمی رود که مجموعه نیروی کار واجد شرایط همگام باشد. اخیراً در مورد چندین شرکت گزارش داده‌ایم که کلاس‌های آنلاین، عیب‌یابی و آموزش واقعی ارائه می‌دهند.

آموزش واقعیت مجازی

آموزش واقعیت مجازی جایگزین خوبی برای آموزش از راه دور است زیرا تجربه در محل را شبیه سازی می کند. این به تکنسین ها اجازه می دهد تا در سناریوهای میدانی واقعی تمرین کنند. این همچنین به تکنسین ها اجازه می دهد تا در حین یادگیری استقلال داشته باشند زیرا آنها می توانند بدون نظارت مربی یا مشکلات بالقوه “دنیای واقعی” روی تجهیزات کار کنند. علاوه بر آموزش، می توان از آن به روش ترکیبی، قبل یا در طول فرآیند سوار شدن استفاده کرد تا مهارت های یک تکنسین قبل از شروع یک کار پیچیده را تازه کند. باز هم، در حالی که هیچ جایگزینی برای آموزش در دنیای واقعی وجود ندارد، برای جذب جوانان به این رشته، نسلی که عمدتاً در یوتیوب بزرگ شده‌اند، صنعت باید خود را تطبیق دهد و شرکت‌ها توجه داشته باشند.

آموزش از راه دور

انجمن های تجاری فرصت های یادگیری دیجیتالی را ارائه می دهند که تکنسین ها می توانند از راه دور به آنها دسترسی داشته باشند. این زندگی واقعی را شبیه‌سازی نمی‌کند، اما امکان آموزش با مربی را بدون توجه به موقعیت مکانی فراهم می‌کند. این یک راه خوب برای جذب تکنسین های بالقوه و ارائه به روز رسانی های اعتباری و آموزشی است. همچنین برای شرکت ها ارزشمند است زیرا یک آموزش با یک مربی می تواند چند صد دانش آموز را در خود جای دهد. افزایش درآمد، بدون هزینه مکان، پرسنل و مخارج کلی. ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری روی نرم‌افزار داشته باشید، اما در مقایسه با فرستادن یک مستخدم به یک مدرسه یا نیاز به برگزاری رویدادی برای استخدام و آموزش، هزینه‌ای کم است. همچنین بازاریابی آنلاین آسان تر است. شما محدود به مکان نیستید، بنابراین یک پست رسانه اجتماعی می تواند صدها یا هزاران نامزد علاقه مند را جذب کند. همچنین، می‌توان یک جلسه از راه دور را به‌عنوان یک وبینار ذخیره کرد تا بعداً آن را مشاهده کنید، بنابراین فن‌آوران می‌توانند از هر مکانی، با سرعت خود و بر اساس برنامه زمانی خود وارد شوند. دوباره، این مزایای آموزشی در داخل نیز هست. می‌توان همه فن‌آوری‌های جدید را مشاهده کرد یا مهارت‌ها را تازه کرد، بدون نیاز به جذب پرسنل بیشتر یا صرف زمان از تماس‌های خدماتی.

در ماه‌های آینده، با متخصصان تهویه مطبوع و تاسیسات بیشتری صحبت خواهیم کرد، مجموعه‌های کانون توجه 2023 خود را با تمرکز بر برخی از غول‌های این صنعت راه‌اندازی خواهیم کرد و در مورد روندها و محصولات بیشتری که می‌توانید در سال جاری انتظار داشته باشید صحبت خواهیم کرد.

به راحتی می توانید آنچه را که می خواهید در آینده بیشتر ببینید – به عنوان مثال، گرایش ها، نورافکن ها یا اطلاعات بیشتر درباره محصول، به ما بگویید.

هدر لانگون(Heather Langone) مدیر مدیر مجله کسب و کار تهویه مطبوع و تاسیسات است. برای ارسال نظرات و سوالات لطفا به hlangone@تهویه مطبوع و تاسیساتbusiness.com ایمیل بزنید.

مرجع
https://www.hvacrbusiness.com

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه