حل پازل بازاریابی تهویه مطبوع و تاسیسات

بازاریابی برای شرکت تهویه مطبوع و تاسیسات مسکونی شما در سال های اخیر پیچیده شده است. به عنوان یک مالک، از کجا شروع می کنید؟ چیزی که احتمالا فقط چند سال پیش کار می کرده است، ممکن است بهترین پلتفرم امروزی نباشد. بیایید پازل را تکه تکه بشکنیم و سپس می توانیم همه را کنار هم بگذاریم.

مرحله 1 شرکت و بازاریابی فعلی خود را ارزیابی کنید

اول از همه، هر شرکت گرمایشی و تعدیل کننده هوا در فرآیندها و جذابیت خود منحصر به فرد است. بنابراین، ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای همه دشوار است. هر شرکتی در مرحله متفاوتی از چرخه عمر خود قرار دارد و بنابراین ممکن است نیازهای متفاوتی نسبت به شرکت دیگری با اندازه مشابه داشته باشد. برای کنار هم قرار دادن پازل بازاریابی و ایجاد ماتریس کامل خود، مجموعه ای از سوالات وجود دارد که نیاز به پاسخ دارند. تا زمانی که نتوانید این کار را انجام دهید، نباید یک برنامه بازاریابی را نهایی کنید. با این حال، هنگامی که بتوانید با اطمینان به اهداف بازاریابی خود بپردازید و مزیت رقابتی خود را با وضوح شناسایی کنید، به داشتن یک استراتژی بازاریابی منسجم و موفق نزدیکتر خواهید شد.

اهداف کسب و کار شما چیست؟

چه مدت قصد دارید مالک کسب و کار خود باشید و آن را اداره کنید؟

آیا اهداف فروش سالانه به تفکیک بخش دارید؟ (سرویس، تعمیر و نگهداری، AOR)

آیا شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را اندازه‌گیری می‌کنید تا تعیین کنید چگونه در برابر بهترین‌های صنعت قرار بگیرید؟

پاسخ به این سوالات به شکل دادن به هویت فروشنده شما کمک می کند که به شما کمک می کند مزیت رقابتی خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در نظر گرفته شده است که کسب و کار تهویه مطبوع و تاسیسات شما یک سرمایه گذاری کوتاه مدت باشد و قصد دارید کسب و کار را سودآور کنید (در کوتاه مدت) و بدون محدودیت بفروشید، در این صورت برنامه بازاریابی شما ممکن است متفاوت به نظر برسد. اگر بلندمدت باشد، برای رشد به معیارهای کوتاه مدت و یک برنامه بلندمدت نیاز دارید. در ادامه مقاله بازاریابی تهویه مطبوع و تاسیسات همراه ما باشید.

بازاریابی فعلی شما چگونه است؟

از چه پلتفرم های اجتماعی برای دستیابی به مشتریان هدف خود استفاده می کنید؟

آیا شرکت شما یک وب سایت مدرن دارد؟

آیا از پلتفرم هدایت کننده استفاده می کنید؟

وب سایت شما ویترین فروشگاه تهویه مطبوع و تاسیسات شما است

در دنیای دیجیتال امروز، ابتدا با وب سایت شروع می کنیم. وب سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین تهویه مطبوع و تاسیسات شماست. مشتریان همیشه قبل از خرید از شما ویترین شما را می‌خرند، بنابراین بهتر است خوب به نظر برسد! این مرحله اساسی است. تا زمانی که برنامه نویس نباشید، من پیشنهاد نمی کنم که سایت خود را تضعیف کنید. از یک حرفه ای استفاده کنید، حتی اگر هزینه طراحی آن را فقط به یک دانشجوی کالج بپردازید. برنامه نویسی و طراحی back-end وجود دارد که باید انجام شود، ایجاد پیوندهای URL که باید سئو و تمیز باشند (یعنی بدون نمادهای اضافی مانند #%4 در URL). و ناوبری صفحه و پیوندهای جغرافیایی وجود دارد که باید طراحی شوند. مطمئن شوید که این کار به خوبی انجام می شود.

سه مورد دیجیتالی ضروری برای تجارت و وب سایت شما

یک وب‌سایت مدرن، سازگار با موبایل یا واکنش‌گرا (یعنی در همه دستگاه‌ها قابل ارائه به نظر می‌رسد: دسکتاپ، لپ‌تاپ، آی‌پد و تلفن)

خدمات پولی (تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی، تضمین شده توسط گوگل)

رسانه های اجتماعی: فیس بوک، توییتر لینکدین، IG (ارگانیک و پولی)

هنگامی که اهداف شرکت و وضعیت فعلی تلاش های بازاریابی خود را مشخص کردید، می توانید شروع به چیدن پازل بازاریابی کنید.

مرحله 2 تصویر بزرگ: تو کی هستی؟

آیا شرکت شما یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) به خوبی تعریف شده دارد؟ چگونه آن را تعریف می کنید؟ از خود بپرسید، از تیم بپرسید: “چه چیزی ما را از رقیب در سطح شهر متمایز می کند؟” ممکن است تعریفی نداشته باشید، اما اگر دقت کنید، به جواب خواهید رسید. مشتریان بالقوه به دنبال ویژگی های خاصی از یک شرکت تهویه مطبوع و تاسیسات هستند. ممکن است خدمات مشتری، موقعیت مکانی، تخفیف، خدمات 24 ساعته، تخصص یا همه موارد فوق باشد. مزیت خود را مشخص کنید و سپس تصمیم بگیرید که پایگاه مشتری شما کیست و به آن بفروشید. اکثر شرکت‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که کور پرواز می‌کنند و امیدوارند شغل «به اندازه کافی خوب» آنها به اندازه کافی خوب باشد. با این حال، اگر می خواهید کسب و کار بیشتری را جذب کنید و رشد کنید، باید مشخص کنید که شرکت شما چه چیزی ارائه می دهد و خریدار هدف شما چه کسی است.

این خواسته های صاحب خانه را برآورده کنید

در تحقیقاتم، من سه ویژگی متمایز را شناسایی کرده‌ام که وقتی صاحبان خانه به دنبال پیمانکار مناسب تهویه مطبوع و تاسیسات هستند، با آنها برخورد می‌کند.

اعتماد – مصرف کنندگان برای بازدید از منزل باید به یک شرکت تهویه مطبوع و تاسیسات اعتماد کنند

ارزش – مصرف کنندگان در خرید تهویه مطبوع و تاسیسات خود به دنبال “ارزش” هستند و این ارزان ترین قیمت نیست. صاحبان خانه معمولاً فقط 2.5 بار در طول عمر خود یک سیستم گرمایشی و هوای جدید خریداری می کنند.

اکنون ثابت شد – مصرف کنندگان به دنبال خدمات سریع هستند. مصرف کنندگان امروزی منتظر شما نخواهند بود. اغلب، زمانی که دماسنج به 95 درجه برسد، این ویژگی بر اعتماد و ارزش خود غلبه می کند

وقتی در حال شناسایی USP و برند اصلی شرکت خود هستید، سهم خود را در این وظایف مشخص کنید.

مرحله 3 کنار هم قرار دادن قطعات دیجیتال

وب سایت

بازاریابی دیجیتال شما با وب سایت شرکت شما شروع و به پایان می رسد. این اغلب آخرین نقطه تماس قبل از تماس مصرف کننده با شما است. وب‌سایت شما باید دقیقاً همان چیزی را که مصرف‌کننده در جستجوی آن است، ارائه دهد. به یاد داشته باشید، مشتری شما به طور اتفاقی برای خدمات شما خرید نمی کند. آنها معمولاً با مشکل یا مشکلی که نیاز به رسیدگی دارد، آنجا هستند. کولر یا گرم کننده آنها کار نمی کند و خانه آنها ناخوشایند است. بنابراین، هرچه سریعتر بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم، سریعتر مشتریان جدیدی به دست خواهید آورد.

تبلیغات پولی برای هدایت ترافیک

اکنون که یک وب سایت مدرن دارید، وقت آن است که بازدیدکنندگان را به سمت آن سوق دهید. تبلیغات PPC یا «پرداخت به ازای کلیک» روشی بسیار مؤثر برای قرار دادن شرکت گرمایش و هوا در بالای نتایج جستجو است. انواع مختلفی از تبلیغات PPC بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت می کند.

تبلیغات خدمات محلی یا تضمین شده Google – این تبلیغات “پرداخت به ازای هدایت آن” در نظر گرفته می شود. این موارد در بالای نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند. شرکت شما هزینه ای دریافت نمی کند مگر اینکه مصرف کننده با شما تماس بگیرد. در ابتدا، گوگل این موارد را به‌ عنوان «قیمت ثابت به ازای هر هدایت» درج می‌کرد، اما اکنون این هزینه نوسانی است که بر اساس تقاضا بالا و پایین می‌رود.

تبلیغات جستجو – که به آن تبلیغات «متن» نیز می گویند. و درست در زیر تبلیغات تضمین شده Google نشان داده می شوند و به عنوان یک تبلیغ “پرداخت به ازای کلیک” در نظر گرفته می شوند. وقتی مشتری روی تبلیغ شما کلیک می کند، هزینه شرکت شما دریافت می شود. هزینه هر کلیک بستگی به آنچه شما و رقبایتان مایل به پرداخت آن هستید دارد.

تبلیغات نمایشی – این تبلیغات بیشتر برای ایجاد آگاهی یا “برندسازی” برای شرکت شما هستند. این تبلیغات در وب‌سایت‌های شریک در حاشیه بالا، کنار یا پایین، در برنامه‌ها یا حتی در بازی‌ها نمایش داده می‌شوند.

رسانه های اجتماعی

امروز، کسب و کار شما باید در جایی که “چشم مردم” هست ظاهر شود! مصرف کنندگان شیفته رسانه های اجتماعی هستند. هر چیزی از ارسال ویدیوهای خنده دار گرفته تا دیدن تصاویر نوه های آنها – به اشتراک گذاشته می شود. ممکن است بپرسید: “چرا یک مصرف کننده در رسانه های اجتماعی به دنبال پیمانکار تهویه مطبوع و تاسیسات می گردد؟” خوب، آنها نیستند، اما اگر تبلیغ شما را ببینند و به خدمات نیاز داشته باشند، کلیک خواهند کرد. درست مثل مشتری که برای یافتن برندها تلویزیون تماشا نمی کند یا به رادیو گوش نمی دهد. با این حال، اگر شعاری بچسبد، احتمالاً به تجارت دست خواهند یافت. همچنین، اگر حضور مداوم داشته باشید، مصرف کننده به یاد خواهد آورد. بنابراین، شما باید در جایی باشید که توجه مصرف کننده امروز جلب شده است. ارسال ارگانیک مداوم در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین باعث ایجاد برند برای شرکت شما می شود.

قطعه سنتی

وقتی به بازاریابی سنتی اشاره می کنیم، عمدتاً در مورد رادیو، تلویزیون و بیلبوردها صحبت می کنیم. این پلتفرم‌ها برخی از بهترین دارایی‌های برندسازی شما و ابزارهای آگاهی برتر برای کسب و کار تهویه مطبوع و تاسیسات شما هستند. ما مشتریان را هدایت می‌کنیم که ابتدا روی قطعه دیجیتالی خود تمرکز کنند (وب‌سایت، PPC یا تبلیغات پولی و اجتماعی)، و اگر سرمایه‌شان اجازه دهد، دلار هایی را نیز به برندسازی سنتی اختصاص می‌دهیم.

به یاد داشته باشید که ابتدا روی ابزارهای «هدایت کننده» تمرکز کنید. برندسازی از طریق رسانه های سنتی قطعه بزرگی از پازل بازاریابی است، اما می بینیم که بسیاری از شرکت ها بیشتر بودجه خود را بر روی این پلتفرم ها متمرکز می کنند. مصرف کننده تا زمانی که تهویه مطبوع یا گرم کننده او خراب نشود به خدمات شما فکر نمی کند. کجا می روند تا شما را پیدا کنند؟ امروزه مصرف کنندگان مستقیماً به سراغ اینترنت می روند. بنابراین، اگر در Google Maps، تبلیغات PPC یا تبلیغات خدمات محلی حضور ندارید، ممکن است اصلاً شما را پیدا نکنند.

باید تعادلی بین برندسازی و بازاریابی نسل پیشرو برای صنعت ما وجود داشته باشد.

تصمیم بگیرید چه چیزی برای شرکت شما مناسب است

در حالی که من قالبی برای کنار هم قرار دادن قطعات پازل بازاریابی شما ارائه کرده ام، هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. “حرکت درست” نهایی بستگی به این دارد که چه چیزی برای شرکت شما مناسب است. در یک دنیای عالی، شرکت تهویه مطبوع و تاسیسات شما بودجه بازاریابی برای پوشش همه چیز را دارد، اما معمولاً اینطور نیست. آنچه شما باید بر آن نظارت داشته باشید تعادل بین برندسازی و هدایت کردن است. برندسازی یک شرکت به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا زمانی که برای خرید اقدام می‌کنند، کسب‌وکار خود را شناسایی کنند. وقتی مشتری بالقوه شما در حال جستجوی «تعمیر AC» یا «شرکت‌های گرمایشی و تعدیل هوا» است، وقتی در نتایج ظاهر می‌شوید، باید کسب‌وکار شما را بشناسند. تعادل بین این دو از 50/50 گسترش تا 2/3 هدایت کردن و 1/3 نام تجاری یا احتمالاً برعکس متغیر است. این بستگی به پیام‌رسانی شما، سن شرکت شما، و میزان کارآمدی سازمان شما دارد. باز هم، مهم نیست که چقدر برای تبلیغات هزینه می کنید اگر تبدیل به کسب و کار جدید نشود.

این به طور مستقیم با مقاله بعدی من، “تکنیک های ساده برای به حداکثر رساندن تلاش های بازاریابی خود” مرتبط است. سپس، به نکات کوچک و اضافی یک درصدی می پردازم که تفاوت زیادی ایجاد می کنند.

درباره نویسنده

ویل مریت(Will Merritt) شریک مدیریتی در راهکارهای رسانه ای موثر در شارلوت، NC (Charlotte, NC) است. او بیش از سه دهه تجربه ایجاد راه حل های بازاریابی برای صاحبان مشاغل دارد. برای اطلاعات بیشتر، به http://myeffectivemedia.com یا ایمیل will@myeffectivemedia.com مراجعه کنید.

مرجع
www.hvacrbusiness.com

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 1

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه