خنک کننده های طبیعی: چگونه می توان به سیستم های کارآمد دست یافت؟

یک نامه سفید جدید تئوری خنک کننده های طبیعی و فناوری های موجود برای بهینه سازی صرفه جویی در انرژی را بررسی می کند

خنک کننده های طبیعی به عنوان یک راه حل پایدار در نظر گرفته می شوند زیرا با فناوری هایی که در سال های اخیر برای بهینه سازی استفاده از آنها تکامل یافته اند، تأثیر حداقلی بر محیط زیست دارند. در چندین برنامه HVAC/R، خنک کننده های طبیعی اکنون گزینه ارجح در تجهیزات جدید هستند، به ویژه در کشورهایی که شروع به حذف تدریجی HFC کرده اند. با این وجود، این انتقال نیازمند سیستم‌های کارآمدی است که می‌توانند انتشار غیرمستقیم CO2 را نیز کاهش دهند. استفاده از فناوری با بالاترین عملکرد برای ترکیب خنک کننده های طبیعی و بهره وری بالا ضروری است. چندین متغیر برای در نظر گرفتن وجود دارد: ویژگی های منحصر به فرد خنک کننده های طبیعی، مانند فشارهای بالا با چرخه های R-744 (CO2) و اشتعال پذیری هیدروکربن ها.

میریام سولانا(Miriam Solana)، متخصص دانش فنی HVAC/R گفت: «هدف نامه سفید ( white paper ) «خنک کننده های طبیعی» گردآوری سیستماتیک نتایج سال‌ها مطالعه و تحقیق در مورد خنک کننده های طبیعی است. هدف ما از این سند کمک به در دسترس قرار دادن اطلاعات تئوری تا حد امکان، و ارائه یک نمای کلی از فناوری‌های بهینه‌سازی صرفه‌جویی در انرژی و ایجاد سیستم‌هایی با کمترین میزان انتشار CO2 است. ما در CAREL به اهمیت حمایت از استفاده گسترده از این خنک کننده ها، که نشان دهنده پاسخی ملموس و عملی به پایداری محیطی است، اعتقاد داریم. ما باید به مطالعه و انجام تحقیقات ادامه دهیم: هدف از نوآوری دستیابی به سیستم‌هایی است که با ویژگی‌های منحصر به فرد خنک کننده های طبیعی و مطابق با مقررات سازگار باشند، بدون اینکه بهره وری را به خطر بیندازند.

مقاله سفید “خنک کننده های طبیعی” به پنج بخش تقسیم می شود. اولی خلاصه ای از ویژگی های خنک کننده های طبیعی را ارائه می دهد. دومی به بررسی تکامل چرخه‌ها با خنک کننده های طبیعی و امکانات موجود در حال حاضر می‌پردازد. سه بخش آخر نمونه‌هایی از فناوری‌های تعدیل‌کننده و راه‌حل‌های با کارایی بالا را توضیح می‌دهند. هدف این است که مروری بر فناوری های موجود برای طراحی سیستم های با بهره وری بالا با استفاده از خنک کننده های طبیعی داشته باشیم.

مقاله سفید « خنک کننده های طبیعی» به صورت رایگان در این لینک موجود است: https://www.carel.com/-natural-refrigerants-white-paper

مرجع :

https://www.energymanagermagazine.co.uk/natural-refrigerants-how-to-achieve-efficient-systems/

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه