مقایسه رادیاتور پنلی لورچ با ایران رادیاتور

رادیاتور پنلی ایران رادیاتور 160 سانتی متری

دو برند لورچ و ایران رادیاتور از جمله مهم‌ترین برندهای تولید کننده محصولات گرمایشی در ایران هستند. این دو برند با توجه به کیفیت محصولات خود و قیمت مقرون به صرفه، توانسته‌اند با برندهای خارجی موجود در بازار به رقابت بپردازند. یکی از محصولات پرفروش هر دو برند، رادیاتور پنلی است. که ما در این مقاله، به منظور مقایسه دو برند، رادیاتور پنلی آن‌ها را از نظر چندین پارامتر بررسی می‌کنیم.

پارامترهای مهم در مقایسه بین رادیاتور پنلی لورچ و ایران رادیاتور

برند ایران رادیاتور را می‌توان به عنوان قدیمی‌ترین عرضه‌کننده رادیاتور در ایران دانست. رادیاتورهای این برند طی چندین دهه تحقیق و پژوهش، از فناوری‌های مختلف روز دنیا برای انتقال گرمایش آب گرم استفاده می‌کنند. سابقه طولانی فعالیت این برند در زمینه تولید رادیاتور پنلی موجب شده است تا به یکی از پیشگامان این عرصه تبدیل شود. در صورت تمایل به خرید رادیاتور پنلی این برند، به صفحه محصولات رادیاتور پنلی ایران رادیاتور مراجعه کنید.
از دیگر پیشگامان تولید رادیاتور در ایران، برند لورچ است. این برند طی چندین سال، بهترین محصولات گرمایشی و سرمایشی از جمله رادیاتور پنلی را تولید و به بازار عرضه کرده است. نام این برند همیشه در کنار برندهای معروف ایران دیده می‌شود. برای مقایسه رادیاتورهای پنلی از پارامترهای زیر استفاده می‌شود. با مراجعه به صفحه محصولات رادیاتور پنلی لورچ، می توانید لیست محصولات به همراه مشخصات فنی و قیمت آن ها را ببینید.

مقایسه بازده حرارتی رادیاتور لورچ و ایران رادیاتور

به دلیل استفاده از قطعات مختلف، رادیاتور پنلی این دو برند از نظر بازده حرارتی با یکدیگر متفاوت هستند. عملکرد و بازده حرارتی دو برند به ابعاد و آکس استفاده شده در هر مدل بستگی دارد. رادیاتور پنلی هر دو برند از پنل‌های موازی و دو کنوکتور به منظور دریافت گرمایش از آب گرم استفاده می‌کنند.
با این وجود، برند لورچ استفاده از کنوکتورهای بلندتر را ترجیح می‌دهد. این نوع کنوکتورها به دلیل نحوه قرارگیری در رادیاتور پنلی دارای بازده حرارتی بیشتری هستند. به همین دلیل است که رادیاتورهای این برند در بازار با بازده حرارتی بیشتر در مقایسه با رادیاتورهای ایران رادیاتور شناخته می‌شوند.

متفاوت بودن شکل و ظاهر رادیاتور پنلی لورچ و ایران رادیاتور

یکی از نکات قوت رادیاتور پنلی هر دو برند ایران رادیاتور و لورچ، طراحی ظاهری آن‌ها است. شکل و ظاهر این رادیاتورها به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان به راحتی آن‌ها را از آلودگی‌های سطحی پاک و تمیز کرد. با این وجود، می‌توان گفت که رادیاتور پنلی برند ایران رادیاتور دارای سطح صاف‌تر و پیچیدگی‌های کمتری است. از این جهت، نظافت آن نسبت به رادیاتورهای لورچ ساده‌تر است.
تفاوت دیگر بین رادیاتور پنلی این دو برند در وزن آن‌ها است. اگر رادیاتور پنلی هم‌ اندازه دو برند را با هم مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که وزن آن‌ها به دلیل نوع آلیاژ و همچنین قطعات بکار رفته با هم متفاوت هستند. اگرچه این مورد بسته به مدل و ابعاد رادیاتور متغیر است.

طریقه نصب رادیاتورهای پنلی ایران رادیاتور و لورچ

طریقه نصب رادیاتورهای پنلی هر دو برند تقریباً مشابه هستند و می‌توان آن را در 7 مرحله جداگانه به طور مختصر توضیح داد:

  1. پس از باز کردن بسته‌بندی، اگر رادیاتور دارای نقطه سبز است، پس مصرف‌کننده موظف به تهیه و مونتاژ براکت رادیاتور است. در صورتی که رادیاتور دارای نقطه قرمز باشد، پس سوپاپ، پلاگین و هواگیر از قبل روی آن نصب شده‌اند.
  2. مکان نصب رادیاتور پنلی باید مشخص شود. لازم به ذکر است که رادیاتور باید 4 سانتی‌متر بالای سطح کف نصب شود تا امکان جریان هوا وجود داشته باشد.
  3. پس از نصب براکت رادیاتور پنلی، رادیاتور را به آرامی روی کانال پایه قرار داده و عایق پلاستیکی آن را سفت کنید. از قرار گرفتن درست فنر گیره در موقعیت اطمینان حاصل نمایید.
  4. پس از محکم کردن رادیاتور به دیوار، نوبت به نصب اتصالات تامین و بازگشت می‌رسد. تمامی اتصالات رادیاتورهای پنلی به صورت موازی یا BSP هستند.
  5. در مرحله پنجم، نصاب باید رادیاتور را هواگیری کند. هوای هر واحد باید از طریق سوکت خروج هوا، بیرون بیاید. هواگیری به روش‌های مختلفی قابل انجام است.
  6. در این مرحله باید ترموستات غیرالکتریکی نصب شود. ترموستات‌های غیر الکتریکی دارای تنظیمات خودکار هستند و در برابر دمای سطح بیش از حد نصب می‌گردند. یکی از مزایای استفاده از ترموستات‌های غیرالکتریکی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.
  7. تمامی اتصالات باید برای جلوگیری از نشتی مجدداً بررسی شوند چراکه نشت باعث ورود آب به سیستم و خوردگی می‌شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش

رادیاتور پنلی برند لورچ به دلیل گارانتی تعویض 12 سال خود شهرت دارد. به علاوه، برند لورچ تنها برندی است که گارانتی محصول خود را درب منزل مشتری انجام می‌دهد. این در حالی است که رادیاتور پنلی برند ایران رادیاتور دارای تنها 10 سال گارانتی درب کارخانه است اما از نظر خدمات پس از فروش رادیاتور پنلی برند ایران رادیاتور بهتر هستند.

به نظر شما رادیاتور پنلی لورچ بهتر است یا برند ایران رادیاتور؟

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 5 / 5. تعداد رای: 2

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

مهدی علمی‌تبار وب‌سایت
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه