راهنمای خرید هیترهای انرژی

هیترهای انرژی

هنگامی که هوا سرد می شود، چند گزینه اساسی دارید. یا خرید هیترهای انرژی یا ترموستات را روشن کنید یا بسته به منطقه ای که گرم می کنید، شاید از انجام این کار خودداری کنید و به جای آن از بخاری گازی استفاده کنید. استفاده از بخاری گازی کارآمد برای کمک به دنج نگه داشتن خانه شما با انتخاب کارآمدترین بخاری فضایی که به بهترین وجه متناسب با فضا و نیازهای شما باشد شروع می شود.

هنگامی که هوای سرد شروع می شود، بسیاری از ما ممکن است بخواهیم برای گرم ماندن و مصرف انرژی کمتر در خانه خود از بخاری های برقی استفاده کنیم. اگر به دنبال یکی از آنها هستید، در اینجا چیزی هست که باید در مورد صرفه جویی در انرژی به خاطر بسپارید.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در خرید هیترهای انرژی راهنمایی کنیم.

آیا هیترهای انرژی ایمن هستند؟

اولین سوالی که تقریباً همه در هنگام انتخاب یک هیتر انرژی به آن فکر می کنند این است: آیا بخاری های قابل حمل ایمن هستند؟ پاسخ کوتاه با این هشدار مثبت است: شما باید پروتکل های ایمنی خاصی را دنبال کنید.

آیا هیترها واقعا در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند؟

هیترهای انرژی ممکن است به شما در صرفه جویی در انرژی کمک کند. چه خانه شما از کوره گازی یا برقی استفاده کند، اگر ترموستات خود را روی دمای پایین‌ تری تنظیم کنید و از بخاری برای گرم ‌تر نگه داشتن یک اتاق در یک زمان استفاده کنید، مانند دفتر کار، ممکن است بتوانید به طور کلی در مصرف انرژی صرفه‌ جویی کنید. بسیاری از کوره ‌های خانگی از گاز طبیعی برای گرمایش استفاده می‌کنند، اما از آنجا که همچنان برای روشن نگه داشتن موتور به برق نیاز دارند، پایین نگه داشتن دما باعث صرفه‌جویی در هر دو می‌شود.

راهنمای هیترهای انرژی

کدام هیتر کارآمدترین انرژی را دارد؟

هر بخاری برقی در تبدیل برق به گرما 100٪ کارآمد است. خبر خوب این است که از نقطه نظر کارایی انرژی، می ‌توانید با نگاه کردن به وات روی بسته، مقایسه کنید که کدام مدل‌ ها بیشتر یا کمتر انرژی مصرف می‌ کنند. اگر دو مدل وات یکسانی ارائه دهند، با فرض اینکه در شرایط یکسان و برای مدت زمان یکسانی استفاده شوند، انرژی یکسانی را مصرف خواهند کرد. بنابراین باید از کمترین واتی که نیازهای شما را برآورده می کند استفاده کنید تا از گرم شدن بیش از حد فضای خود و تحمیل هزینه های غیر ضروری برق جلوگیری کنید.

چگونه هیتر انرژی مناسب انتخاب کنیم

در کنار انتخاب اندازه مناسب، باید تصمیم بگیرید که چه نوع هیتر انرژی به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. بیشتر انواع مدل‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند، به غیر از بخاری‌ های روغنی که معمولاً بزرگتر هستند. بسیاری از مدل‌ ها تنظیمات حرارتی متعددی دارند. بنابراین می ‌توانید از وات کمتر (و انرژی کمتر) در تنظیمات پایین‌ تر استفاده کنید.

قرارگیری یک هیتر گازی کارآمد در هر اتاقی که در آن سرد است راه حل واضحی است، قبل از اینکه آن بخاری را به برق متصل کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. در مورد مدت زمانی که بخاری کار می کنید. در غیر این صورت، ممکن است در پایان ماه با یک سورپرایز قبض برق روبرو شوید و هیچ کس آن را نمی خواهد!

کارآمدترین هیترهای انرژی 1500 وات هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

  • 1500 وات را بر 1000 تقسیم کنید تا وات را به کیلووات تبدیل کنید. نرخ برق شما بر حسب کیلووات ساعت است، بنابراین این روش به شما امکان می دهد مقایسه سیب به سیب را انجام دهید.
  • این عدد را در هشت ساعت ضرب کنید (یا هر تعداد ساعتی که ممکن است بخاری فضایی را کار کنید).
  • این عدد را در 30 روز ضرب کنید تا بتوانید هزینه کارکردن بخاری را در این چند ساعت در روز به مدت یک ماه ببینید.
  • آن عدد را در نرخ کیلووات ساعت خود ضرب کنید (که در قبض برق شما یافت می شود). و… ویولا! نتیجه هزینه تخمینی ماهانه راه اندازی بخاری فضای شما است.

با استفاده از این فرمول، یک هیتر هشت ساعت در روز به مدت یک ماه با نرخ 0.12 در هر کیلووات ساعت می تواند در نهایت 43.20 دلار به قبض برق شما اضافه کند. این هزینه کمی نیست!

هیترهای انرژی

هیترهای انرژی تهویه شده یا بدون تهویه

اگر بخاری را انتخاب می‌کنید که به جای برق، با نفت سفید یا گاز طبیعی کار می‌ کند، باید تفاوت بین بخاری ‌های فضایی بدون تهویه و بخاری‌ های فضایی با تهویه را درک کنید. همه بخاری های فضای احتراق در یکی از این دو دسته قرار می گیرند.

هیترهای بدون هوا دارای محصولات جانبی احتراق مانند اکسیدهای نیتروژن، مونوکسید کربن و بخار آب هستند. این باعث می شود آنها برای اکثر تنظیمات داخلی نامناسب باشند. در واقع اکثر کشورها استفاده از بخاری ‌های نفتی بدون تهویه را در خانه ‌ها ممنوع کرده‌ اند.

بخاری‌های  تهویه‌دار به معنای قرار گرفتن در کنار دیوارهای بیرونی با دریچه گاز دودکش است. از طریق سقف یا مستقیماً از طریق دیوار به بیرون نصب می‌شود. این هیترهای تهویه‌ دار به عنوان گرم‌کننده‌ های فضای احتراق مهر و موم شده نیز شناخته می ‌شوند. این هیترها عموماً برای کارکردن ایمن‌تر هستند.

آنها همچنین کارآمدتر هستند. زیرا هوای گرم را در اتاق نگه می دارند و کمتر احتمال دارد که مشکلات کیفیت هوا را در محصولات جانبی ایجاد کنند. اکثر افراد توصیه می ‌کند که این بخاری ‌ها را سالانه بازرسی کنید تا مطمئن شوید که هوا به‌ درستی انجام می ‌شوند.

برای مشاهده و خرید انواع هیتر های انرژی کلیک کنید

 

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 3.8 / 5. تعداد رای: 4

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Majid Khodaverdi
آوریل 20, 2022 10:18 ب.ظ

واقعا مطلب جامعی بود ممنون

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه