نحوه راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی

کوره های خانگی اغلب در ماه های گرم برای صرفه جویی در مصرف برق و سوخت خاموش می شوند. کوره خود را برای راه اندازی در ماه های سرد با بازگرداندن منبع تغذیه به آن و حذف پانل دسترسی جلویی آن آماده کنید. در صورت لزوم نور پیلوت کوره خود را با یک پیچ گوشتی تنظیم کنید یا قبل از احتراق، آن را با پاک کردن گاز روشن کنید. کوره خود را با تعویض پانل ها و پوشش ها به دقت و تنظیم ترموستات خود فعال کنید. مشکلات رایجی را که به وجود می آیند، مانند فیلترهای کثیف و فیوزهای سوخته، عیب یابی کنید. ذر ادامه مقاله راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی همراه ما باشید.

 

 

نحوه راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی

دستورالعمل های کوره را مرور کنید. دستورالعمل های اصلی عملکرد کوره و روشنایی پایلوت به طور کلی بر روی برچسبی که به پانل دسترسی جلو چسبانده شده است ذکر شده است. استفاده یا نگهداری نادرست از کوره شما می تواند منجر به کار نکردن کوره، آتش سوزی، انفجار، آسیب به اموال، آسیب شخصی یا مرگ شود.[1]

  • برخی از کوره‌ها ممکن است دیگر دستورالعمل‌های پیوستی نداشته باشند یا به دلیل کثیفی یا خرابی برچسب، خواندن آنها دشوار باشد. دفترچه راهنمای کاربر کوره شما باید شامل یک کپی از تمام دستورالعمل ها باشد.
  • اگر کتابچه راهنمای خود را اشتباه جا انداخته اید، آن را با جستجوی کلمه کلیدی برای ساخت و شماره مدل کوره به صورت آنلاین جستجو کنید.
  • از آنجایی که کوره‌ها دارای طرح‌های مختلف هستند، یک نمودار می‌تواند برای مکان‌یابی قسمت‌های مختلف مفید باشد. نمودارهای کوره به طور کلی در کتابچه راهنمای کاربر یافت می شود.
نحوه راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی

اطراف کوره خود را برای گاز و آب بررسی کنید. اطراف کوره خود را بو کنید، از جمله پایین تا کف. ممکن است مقداری گاز سنگین‌تر از هوا باشد و روی زمین فرو رود و از اطلاع فوری فرار کند. روی کوره یا اطراف آن نباید نشتی یا آب وجود داشته باشد. آب می تواند باعث ایجاد شورت های خطرناک در اجزای الکتریکی کوره شما شود.

  • در صورت تشخیص گاز، هیچ وسیله، کلید چراغ یا تلفن را روشن نکنید. ساختمان را به طور کامل تخلیه کنید و برای آموزش بیشتر با شرکت گاز خود از بیرون یا مجاور تماس بگیرید.
  • اگر نشتی وجود دارد، برق کوره خود را خاموش کنید. لوله های نشتی را تعمیر کنید و قبل از بازگشت برق به کوره، منطقه را کاملا خشک کنید.
  • اگر هر یک از اجزای الکتریکی کوره در آب فرو رفت، کوره را روشن نکنید. با یک تکنسین کوره تماس بگیرید تا کوره شما را بررسی کند و قطعات خراب شده را جایگزین کند.
ذر ادامه مقاله راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی همراه ما باشید.
نحوه راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی
در صورت لزوم برق کوره را تامین کنید. اگر کوره شما در ماه‌های گرم خاموش بوده است، ممکن است لازم باشد برق را در تابلو برق خانه یا جعبه فیوز به کوره بازگردانید. اینها معمولاً در زیرزمین، اتاق ابزار یا گاراژ شما یافت می شوند. فیوز یا بریکر کوره باید در وضعیت «روشن» باشد.[2]
 
نحوه راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی

پانل دسترسی کوره جلویی را بردارید. پانل دسترسی جلو اغلب با پیچ در جای خود نگه داشته می شود. در صورت لزوم، اینها را با پیچ گوشتی یا ابزار مناسب باز کنید. پانل را در کناری قرار دهید. پیچ ها را در مکانی قرار دهید که گم نشوند، مانند یک کیسه پلاستیکی.

  • برداشتن پانل دسترسی باید دید بهتری از چراغ خلبان به شما بدهد. علاوه بر این، برخی از کنترل ها، مانند منبع گاز، ممکن است در پشت این پانل قرار گیرند.
ذر ادامه مقاله راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی همراه تاسیس پلاس باشید.

تنظیم و روشنایی شمعک

 

نحوه راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی

شعله خلبان خود را در صورت روشن بودن ارزیابی کنید. شرح شعله ایده آل برای خلبان شما باید در کتابچه راهنمای شما باشد. به طور کلی، شعله نباید بیش از حد زرد باشد، نباید به دو یا چند شعله تقسیم شود و نباید سوسو بزند یا تکان بخورد.
Image titled Start a Gas Furnace Step 6

در صورت لزوم چراغ پیلوت را تنظیم کنید. اکثر چراغ های پیلوت را می توان با چرخاندن پیچ روی بدنه شیر پیلوت تنظیم کرد. به پانل دسترسی برسید و یک پیچ گوشتی مناسب را در شکاف پیچ پیلوت قرار دهید. آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شعله تشدید شود و در جهت عقربه های ساعت برای کاهش شعله.

  • قبل از تنظیم پیچ تنظیم پیلوت در دفترچه راهنمای کوره آن را بررسی کنید. چرخاندن پیچ نادرست می تواند به طور خطرناکی بر عملکرد خلبان شما تأثیر بگذارد.
  • بسته به کوره شما، نور پیلوت ایده آل ممکن است کمی متفاوت باشد. اکثر مدل‌های خانگی شعله‌ای کامل و ثابت دارند که بین ۱ و نیم تا ۲ اینچ (۳.۸ و ۵ سانتی‌متر) ارتفاع دارد.[3]
  • پس از تنظیم چراغ پیلوت، اگر وضعیت آن مشکوک باقی بماند، می توانید با قطع برق و گاز کوره و روشن کردن مجدد پیلوت، مشکل را حل کنید.
Image titled Start a Gas Furnace Step 7

گاز را در کوره برای خلبانان بدون روشنایی پاک کنید. کلید برق کوره را روی «خاموش» قرار دهید. منبع گاز را معمولاً می توان در امتداد کف کوره، روی پانل کنترل آن یا در داخل پانل دسترسی یافت. منبع گاز را روی “خاموش” قرار دهید و حداقل پنج دقیقه صبر کنید.

  • اگر حداقل پنج دقیقه منتظر نمانید، گاز به طور کامل دفع نمی شود، که می تواند باعث آتش سوزی در هنگام روشن کردن خلبان شود.
  • در حالی که منتظر تخلیه گاز هستید، دکمه “Reset” را برای کوره خود پیدا کنید. این معمولاً در نزدیکی کنترل‌های عرضه گاز یافت می‌شود.[4]

ذر ادامه مقاله راه اندازی کوره هوای گرم گازی انرژی همراه تاسیس پلاس باشید.

Image titled Start a Gas Furnace Step 8

پیلوت های جرقه زن غیر خودکار سبک با فندک ساقه بلند. یک فندک ساقه بلند را در دست بگیرید. با دست آزاد، منبع گاز خود را روی “Pilot” تنظیم کنید. فندک را روشن کنید. دکمه “Reset” را فشار داده و نگه دارید. شعله فندک را به دهانه چراغ راهنما برسانید. پس از روشن شدن، فندک را بردارید و دکمه “Reset” را رها کنید. منبع گاز را روی «روشن» قرار دهید.

  • فندک ساقه بلند را جایگزین کبریت ساقه بلند کنید. کاغذ را در یک لوله نازک بغلتانید و یک سر آن را روی آتش روشن کنید. از این مانند یک مسابقه استفاده کنید.
  • در برخی موارد، ممکن است لازم باشد روش نورپردازی آزمایشی را بیش از یک بار تکرار کنید. شعله باید ضخیم و ثابت و با ارتفاع تقریباً 1½ تا 2 اینچ (3.8 تا 5 سانتی متر) باشد.[5]
  • اگر خلبان شما پس از 3 تلاش روشن نمی ماند یا آنطور که می خواهید نسوزد، برق و گاز کوره را خاموش کنید و با یک تکنسین کوره مشورت کنید.[6]
Image titled Start a Gas Furnace Step 9

منتظر بمانید تا کوره فعال شود تا پایلوت ها با یک جرقه زن خودکار راه اندازی شوند. اگر دستورالعمل‌های کوره شما نشان می‌دهد که یک جرقه زن خودکار دارد، سعی نکنید پیلوت را با دست روشن کنید. مدل های مختلف کوره جرقه زنی خودکار ممکن است رویه های متفاوتی برای روشنایی داشته باشند. به همین دلیل، دستورالعمل های دستی را برای استفاده از این ویژگی دنبال کنید.

  • به طور کلی، کوره های دارای جرقه زن خودکار باید به طور معمول خاموش و از گاز پاک شوند. سپس پانل‌های دسترسی جایگزین می‌شوند و قبل از اینکه از تنظیم یا دکمه مخصوص ترموستات، مانند دکمه‌ای با عنوان «Call for Heat» برای راه‌اندازی پایلوت استفاده شود، برق به کوره بازگردانده می‌شود.

فعال کردن کوره هوای گرم گازی انرژی

 

Image titled Start a Gas Furnace Step 10

پانل دسترسی را دوباره وصل کنید. پانل را دوباره در جای خود روی کوره قرار دهید. از پیچ گوشتی یا ابزار مناسبی برای بستن مجدد پانل در جای خود استفاده کنید. پانل های دسترسی و پوشش های درب که دوباره به درستی وصل نشده اند ممکن است از روشن شدن کوره شما جلوگیری کنند.
Image titled Start a Gas Furnace Step 11
کوره را روشن کنید. کلید “روشن” برای اکثر کوره ها معمولاً در سطح چشم یا کمی بالاتر قرار می گیرد. این کلید اغلب در اطراف پایین پله های زیرزمین نصب می شود، اما ممکن است در اتاق کوره نیز وجود داشته باشد. این سوئیچ را روی موقعیت «روشن» قرار دهید.[7]
Image titled Start a Gas Furnace Step 12

ترموستات را تنظیم کنید. اکنون ترموستات کوره شما باید برق داشته باشد. تنظیم “Heat” را روی ترموستات انتخاب کنید، سپس دما را به دلخواه خود تنظیم کنید. هنگامی که دما به زیر تنظیم ترموستات می رسد، کوره روشن می شود و خانه شما را گرم می کند.

  • اگر کوره ای با ویژگی جرقه زنی خودکار دارید، معمولاً این نقطه ای است که جرقه زن را با تنظیم یا دکمه مخصوص ترموستات فعال می کنید، که گاهی اوقات با برچسب “Call for Heat” می گویند. پس از روشن شدن، کوره خود را روی «حرارت» تنظیم کنید.

عیب یابی کوره کوره هوای گرم گازی انرژی

 

Image titled Start a Gas Furnace Step 13

فیلترهای کثیف کوره را تعویض کنید. فیلترهای کثیف یک مشکل رایج است که اغلب از روشن شدن کوره شما جلوگیری می کند. یک فیلتر جدید در فروشگاه سخت افزار محلی خود بخرید. کوره را خاموش کنید و پانل سرویس فیلتر را بردارید. فیلتر استفاده شده را از شیار بیرون بیاورید و فیلتر جدید را جایگزین کنید. کوره را روشن کنید.

  • برخی از کوره ها ممکن است رویه خاصی برای تعویض فیلترها داشته باشند. همیشه دستورالعمل های کوره خود را برای بهترین نتیجه دنبال کنید.
  • اکثر فیلترهای اولیه، مانند فیلترهای فایبرگلاس یا کاغذ، باید هر یا دو ماه یکبار تعویض شوند. فیلترهای الکترواستاتیک و هپا فقط باید هر دو تا چهار ماه یکبار تعویض شوند.
  • اگر حیوانات خانگی دارید، ممکن است لازم باشد فیلتر خود را به دفعات بیشتر تعویض کنید تا به بهترین نحو عمل کند.[8]
Image titled Start a Gas Furnace Step 14

تنظیمات ترموستات را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که ترموستات با تنظیم دمای آن به میزان 5 درجه تا روشن شدن کوره کار می کند. دوبار بررسی کنید که تنظیم «حرارت» روی ترموستات انتخاب شده باشد.[9]

  • اگر ترموستات شما کار نمی کند، برای عیب یابی یا گزینه های تعویض، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.
Image titled Start a Gas Furnace Step 15

درها، روکش ها و رجیسترها را بررسی کنید. اگر درب های دسترسی یا پوشش ها به درستی وصل نشوند، بسیاری از کوره ها روشن نمی شوند. بسیاری از رجیسترهای گرمای بسته نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. حداکثر، تنها 20 درصد از ثبت نام های شما باید بسته شود.

  • برای مثال در خانه ای با 10 رجیستر حرارتی، حداکثر باید 2 رجیستر را ببندید. بستن دفترها در اتاق های بلااستفاده می تواند هزینه های گرمایش را کاهش دهد.
Image titled Start a Gas Furnace Step 16

وضعیت فیوزها یا کلیدهای مدار را بررسی کنید. اگر کوره شما حتی زمانی که برق از تابلو برق یا جعبه فیوز به آن می رسد روشن نمی شود، ممکن است فیوز سوخته شده باشید. تابلو برق اصلی یا جعبه فیوز خانه خود و هر فیوز کوره را بررسی کنید. فیوزهای سوخته را بازنشانی یا تعویض کنید.

  • چیدمان کوره شما بسته به مدل و مدل شما متفاوت است. برای یافتن سریع فیوزهای کوره خود، به دستورالعمل های دستی مراجعه کنید.
  • فیوزهای کوره اغلب در پشت تابلوی برق نزدیک به تابلوی دسترسی اصلی یافت می شوند. این فیوزها همچنین ممکن است در داخل یا بالای دستگاه قرار گیرند.
  • فیوزهای کوره یک اتفاق نادر است. فیوزهای کوره جایگزین را می توان در فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کرد.

برسی، قیمت و خرید وره هوای گرم گازی انرژی مدل ۲۰۶۰

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه