تحقیقات جدید سطوح مختلفی از کیفیت هوای داخل ساختمان را در کلاس های     K-12 پیدا می کند.

تحقیقات جدید سطوح مختلفی از کیفیت هوای داخل ساختمان را در کلاس های     K-12 پیدا می کند.

یافته های تحقیقات اولیه از دانشگاه کلرادو بولدر(University of Colorado Boulder) نیاز به ارزیابی ساختمان را پشتیبانی می کند.

تحقیقات جدید از دانشگاه کلرادو بولدر(University of Colorado Boulder) نشان داد که کلاس‌های درس در مدارس K-12 ممکن است دارای تغییر در تهویه و تغییرات هوا در هر یک ساعت باشند (هوای یک فضای تعریف‌شده که هر ساعت جایگزین می‌شود)، به طوری که 60 درصد کلاس‌ها کمتر از حد توصیه‌شده مطالعه می‌شوند. سطوح تهویه این مطالعه که توسط شرکت کریر گلوبال (NYSE: CARR) حمایت شده است، از بهبود کیفیت هوای داخلی در کلاس‌های درس برای محافظت بیشتر از سلامت افراد داخل حمایت می‌کند.

تحقیقات در حال انجام ارزیابی می‌کند که چگونه تغییرات هوا در هر یک ساعت در کلاس‌های درس می‌تواند میزان ذرات معلق (PM) موجود در هوا را که ممکن است شامل گرده‌ها و پاتوژن‌های آئروسل(aerosolized pathogens) باشد را در کلاس‌های اشغالی در مدارس دولتی دنور کاهش دهد. تقریباً 20 ساختمان مدرسه درگیر در این مطالعه از نظر اندازه و سن متفاوت هستند، از ساختمان‌های مدرن تا تأسیساتی که قدمت آنها به دهه 1900 بازمی‌گردد.

دکتر مارک هرناندز، محقق اصلی پروژه و پروفسور مهندسی محیط زیست و مدیر میکروبیولوژی مهندسی محیط زیست و آزمایشگاه ضد عفونی در دانشگاه کلرادو، گفت: “کلاس های درس طیف وسیعی از نرخ های تغییر هوا را نشان دادند، با 60 درصد از کلاس های درس آزمایش شده فرصتی برای بهبود کیفیت هوا را نشان دادند.”

یک مطالعه اخیر از دانشگاه هاروارد(Harvard University’s T.H.) دانشکده بهداشت عمومی چان(Chan School of Public Health) چهار تا شش تغییر هوا در ساعت را توصیه می‌کند که بیش از شش تغییر هوا در ساعت ایده‌آل است. یافته‌ها در مدارس برای سلامتی: استراتژی های کاهش ریسک برای بازگشایی دوباره مدارس(2020)( Schools for Health: Risk Reduction Strategies for Reopening Schools (2020)) منتشر شد.

ارزیابی‌های کیفیت هوا در کلاس‌های درس می‌تواند بینش‌های مهمی را در مورد کیفیت هوای داخل خانه ارائه دهد و یک بخش کلیدی در استراتژی کلی برای بهبود سلامت ساختمان‌ها است. راجان گوئل، معاون ارشد گروه راه‌حل‌های ساختمانی کریر(Carrier) و رهبر برنامه ساختمان‌های گرم کریر(Carrier)، گفت: از طریق ارزیابی‌ها، کریر می‌تواند مجموعه‌ای از محصولات و خدمات را برای بهبود کیفیت و کارایی کلی هوا ارائه دهد.

مایک ایتون(Mike Eaton)، معاون موقت مدیر عملیاتی مدارس دولتی دنور، گفت: «برای مدارس دولتی دنور، این پروژه برای کمک به ارزیابی کیفیت هوای فعلی در کلاس‌های درس بسیار مفید بود، بنابراین ما می‌توانیم به بهترین نحو تعیین کنیم که چگونه بودجه مدرسه را برای کاهش بیشتر تخصیص دهیم.» او افزود: “ارائه یک استراتژی ساختمانی هدفمند و مقرون به صرفه که می تواند بدون ایجاد اختلال در آموزش کلاس درس اجرا شود، بسیار فراتر از انتظارات ما بوده است.”

کریر(Carrier) میراث همکاری با موسسات پیشرو برای پیشرفت بدنه دانش را دارد و این مطالعه بر اساس تحقیقات قبلی پشتیبانی شده توسط کریر(Carrier) است که تأثیر تهویه را بر عملکرد شناختی بررسی کرده است. مطالعه تأثیر ساختمان‌های سبز بر عملکرد شناختی که توسط دانشگاه هاروارد(Harvard University’s T.H.) دانشکده بهداشت عمومی چان(Chan School of Public Health) هدایت شد، دو برابر شدن نمرات آزمون عملکرد شناختی را در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه در ساختمان‌های سبز با تهویه پیشرفته را کشف کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان‌بندی ارزیابی ساختمان، به Corporate.Carrier.com/HealthyBuildings مراجعه کنید تا با کارشناس ساختمان‌های سالم کریر(Carrier)  تماس بگیرید. برنامه ساختمان‌های سالم کریر(Carrier) و راه‌حل‌های آن می‌تواند به ارزیابی، بهره‌برداری، نگهداری و ارتقای ساختمان‌ها برای کمک به محافظت از مهم‌ترین چیزها – که همان سلامتی افراد داخل است – کمک کند.

در مورد کریر(Carrier)

کریر که توسط مخترع تهویه مطبوع مدرن تأسیس شده است، یک رهبر جهانی در راه حل های گرمایش، تهویه مطبوع و سردسازی با فناوری پیشرفته است. کارشناسان شرکت کریر، راه حل های پایدار، ادغام محصولات کم مصرف، کنترل ساختمان و خدمات انرژی را برای مشتریان مسکونی، تجاری، خرده فروشی، حمل و نقل و خدمات غذایی ارائه می دهند. کریر بخشی از شرکت جهانی Carrier، ارائه‌دهنده جهانی راه‌حل‌های نوآورانه سالم، ایمن و پایدار ساختمان و زنجیره سرد است. برای اطلاعات بیشتر، از carrier.com دیدن کنید یا @Carrier را در توییتر دنبال کنید.

مرجع

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین رتبه 0 / 5. تعداد رای: 0

کسی قبلا به این مقاله امتیاز نداده، شما نفر اول باشید!

سمانه مطهری
من مهندس سیستم انرژی و محیط زیست هستم. هدف اصلی از انتخاب چنین مسیری حفظ محیط زیست است و من به خودم قول دادم همیشه تمام تلاشم را بکنم. مهندسان به طور مداوم سعی کرده اند دنیایی زیباتر بسازند و من از این هدف جدا نبودم.
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تصویر گوشه